Decathlon lockar med campingäventyr i sommarens anda

Decathlon lockar med campingäventyr i sommarens anda

Äventyra i sommar med campingtält från Decathlon!

Hos oss är alla välkomna, från trekkingälskande vildmarksvandrare till familjer som vill koppla ned och koppla av på campingplatsen. Vi har utvecklat ett brett utbud av campingutrustning för att tillgodose alla behov och önskemål.

Oavsett om du är en nykläckt campare eller en inbiten entusiast erbjuder vi även i år ett komplett sortiment med allt du kan tänkas behöva. Med olika material och tekniska funktioner, för att inte tala om tillbehör och möbler, säkerställer vi att alla hittar vad de behöver!

För ett spontant miniäventyr!

Det klassiska 2 Seconds-tältet

2005 föddes 2 Seconds-tältet som revolutionerade campinglivet.

Tältet är perfekt för en spontan helg ute i myllan och inkapslar allt det bästa med vårt campingmärke Quechua.

I år har vi tagit ett nytt grepp om två bästsäljande tält för att fortsatt prioritera komfort och ett funktionellt utrymme. Utomhusnätterna har aldrig förr varit så tillgängliga!

2 Seconds EASY-tältet, lika snabbt att sätta upp som att packa ihop!

Sedan 2020 har 2 Seconds EASY-tältet gjort camping ännu enklare!

Tack vare en mer dynamisk form, en patenterad självbärande struktur och en tryckknapp kan tältet resas och framför allt fällas ihop på momangen, i enkelhetens anda.

Vad utlovar vår EASY-serie?

Obegränsad rörlighet med en än mer kompakt design, lätt att transportera och med stor boyta.

Alla EASY-tält bottnar i vår egna Fresh & black-teknik. Fresh & black stänger ute fukt och ljus för att hålla campare svala och nätterna mörka.

I år har en baldakin lagts till i sortimentet för att ge ytterligare boende- och förvaringsutrymme på framsidan av tältet. Dess Fresh-teknik gör den också till en värmeskyddande fristad.

Detta ger campare mer plats för dagens bestyr, och mer benutrymme på nätterna.