Världscupen för skidskytte inleds i Östersund 26 november säsongen 2021/2022.

Decathlon sponsor till Världscupen i skidskytte

Decathlon blir en av sex huvudsponsorer till BMW IBU World Cup - Världscupen i skidskytte.

Kontraktet som i förra veckan blev klart innebär att Decathlon i Tyskland och IBU, International Biathlon Union, undertecknat ett avtal som sträcker sig över åtta år. Syftet med den stora satsningen är att öka kännedomen om varumärket, bland ambitiösa idrottare och vardagliga idrottare, för att främja rörelseglädje hos folk.

Detta går i linje med våra ledord vi använder oss världen över om att göra idrott tillgänglig för så många som möjligt - idag och i framtiden. Denna gemensamma förståelse för värderingar går hand i hand med IBU:s strategiska färdplan till 2030 om att fokusera på idrottsutveckling.

Som huvudsponsor har Decathlon, tillsammans med de övriga sex sponsorerna, rätt till marknadsföring och annonsering på framträdande områden runt stadion, på skjutbanorna samt övriga banor.

Om IBU
International Biathlon Union, Internationella skidskytteförbundet, är den internationella organisationen för skidskytte. IBU har sitt huvudsäte i Anif, Österrike, och är en ideell organisation som ansvarar för sporten och övervakar tävingsorganisationen. Mer information om Världscupen och IBU kan ni hitta på deras på den officiella hemsidan för Världscupen i Östersund.

Decathlon är en sportvaruhuskedja som samlar kläder och utrustning för 70 sporter under samma tak. Förutom våra egna märken säljer vi även de flesta värdsledande sportmärkena.

Decathlon har sitt huvudsäte i Frankrike, men finns över hela Europa och i Brasilien, Kina, Indien och Ryssland. I Sverige hittar du oss i våra butiker i Westfield Mall of Scandinavia, Barkarby, Kungens kurva, Uppsala  samt i vår webbshop på Decathlon.se.