​Friluftsfrämjandet testar termosar

​Friluftsfrämjandet testar termosar

I Friluftsfrämjandets test av termosar i senaste numret av medlemstidningen Friluftsliv var Quechuas termos en av de som togs med i matsäcken. Friluftsfrämjandet testade nio olika termosar: tre små, tre stora och tre mattermosar. Quechuas termos var en av dem som håller drycken varm under längst tid: från 100 till 84 grader på 4 timmar i en utomhustemperatur på 2 plus. Termosen var också lättare än motsvarande storlek från de andra märkena. Däremot ansågs termosen hal och svår att öppna med vantar på – något som lätt kan undvikas med läder- eller gummiförstärkning i handflatan, till exempel med handsken Forclaz 700

Quechuas termos väger alltså lätt i ryggsäcken och håller kaffet varmt länge. Den är tillverkad i rostfritt stål och finns i blått och i silver, och i tre olika storlekar: 0,4 liter, 0,7 liter och 1 liter.

Quechua är Decathlons Passion Brand för alla vandrare, skidåkare, traillöpare och klättrare som vill njuta fullt ut av sin sport helt i säkerhet. Quechuas team har sin bas vid Mont Blancs fot i de franska Alperna. Quechua har allt du behöver för sportlovsutflykten: allt från skidor till kläder, ryggsäckar och picknickattiraljer. Du hittar dem hos Decathlon i Kungens kurva och på decathlon.se.