Med KD900X behöver du inte välja mellan prestanda och tålighet - hos Kiprun rimmar skodesign med slitstarkhet. När KD900X utformades lades stor vikt vid att garantera att de håller otaliga mil, upp till 1500 km av en löpare i ett produkttest.

KIPRUN KD900X: en sko för den vana löparen

Kiprun by Decathlon släpper löparsko med pebax®-skum och kolfiberplatta som ger KD900X hög hastighet och prestanda.

Efter mer än två års arbete i framställningen av KD900x finns denna sko nu tillgänglig i vårt sortiment. Efter att ha smyglanserats under halvmaraton i Paris av medeldistanslöparen och flerfaldiga mästaren Yoann Kowal, har den nu släppts till försäljning i 75 olika länder, Sverige inkluderat.

För att ta kunna ta sig till bland de fem bästa märkena för löpning, har Kiprun-teamet valt att fokusera på att utforma en exceptionell sko som kombinerar lätthet och grepp som ger en perfekt återstuds i steget. Kombinationen med skummet från VFOAM i Pebax® gör att skon blir 20 % mer dynamisk än den sedvanliga löparskon.

Med KD900x behöver du inte välja mellan prestanda och tålighet. Under utformingen produkttestades skon av löpare på hög nivå och skon kunde bäras i mer än 1500 km utan större slitage. Lägg även till den minimala vikten av skon - enbart 255 g (i storlek 42).

Mästaren Yoann Kowal, som även är vår tekniska partner, kommer att bära dessa skor under sin uppladdning för de olympiska spelen i Paris 2024.

Här kan du hitta mer sportartiklar från världens största sportåterförsäljare!