Njut av realistisk tennis med nytt VR-spel från Decathlon

Njut av realistisk tennis med nytt VR-spel från Decathlon

Decathlon tillkännager lanseringen av det första egna VR-spelet - där du kan spela tennis. Med detta spännande initiativ kan du slipa ditt spel från det egna hemmet.

Tennis On-Court är en realistisk VR-tennissimulator som erbjuder en engagerande spelupplevelse för alla. Spelare kan anpassa sin karaktär, välja olika racket och spela på olika typer av banor. Spelet erbjuder realistiska detaljer som att spela med bollen innan serve och närvaron av domare. Dessutom finns flera spellägen tillgängliga, inklusive möjlighet att spela mot AI, vänner eller delta i online-mästerskap. Det är ett utmärkt sätt för sportentusiaster att förbättra sin tennisförmåga och njuta av en hälsosam och spännande spelupplevelse.

"We are beyond excited to reveal our first VR game," säger Barbara Martin Coppola, Decathlons VD. "This leap into the virtual world amplifies our love for the real world sport. Sports in VR aims to bridge gaps, foster inclusivity, and above all, make exercising a fun-filled adventure."

Decathlons VR-spel är planerat att släppas på PlayStation 5 under tredje kvartalet 2023. För de som är nyfikna på att testa spelet redan nu, finns det tillgängligt på App-Lab for Meta. Länken finner du här 🔗

Decathlon ser fram emot att erbjuda spelvärlden denna inkluderande spelupplevelse för tennis, som främjar hälsa och engagerar sportutövare på alla nivåer. Tennis On-Court erbjuder en meningsfull utmaning för alla som älskar tennis!