Van Rysel, Decathlons eget cykelmärke, partnar upp med Cofidis cykelteam i ett samarbete sträckt över två år.

VAN RYSEL by Decathlon blir officiell partner till COFIDIS cykelteam

Från och med den 1 januari 2022 återvänder Van Rysel, Decathlons eget cykelmärke, till den professionella cykelvärlden tillsammans med UCI World Tour Cofidis-lag som leverantör av cykeltextilier och fritidskläder.

Samarbetet föddes ur en gemensam passion för cykling och är en sammanslagning som påbörjades för över ett år sedan med att utveckla textilsortimentet för cyklisterna.

Ungefär ett halvår har gått sedan Decathlons Van Rysel-team började med arbetet att fram prototyper på designkontoret i Btwin Village i Lille för de textilier som kommer att stödja Cofidis lag för män, kvinnor och paralöpare. Det är med stolthet som vi erbjuder dem en teknisk uppsättning av tröjor och shorts som kommer att tillverkas i Frankrike.

Målet med detta partnerskap är att i bästa mån vara i ständig kontakt med de mest krävande cyklisterna. Allt detta gör det möjligt att kontinuerligt förbättra den tekniska kvaliteten på utrustningen genom att förse cyklisterna med produkter som drar nytta av den senaste tekniken.

– En stor stolthet för varumärket Van Rysel att komma tillbaka till högsta nivå med Cofidis-laget, 17 år efter vårt senaste samarbete. Vi vill bygga ett kraftfullt projekt med betydande forsknings- och utvecklingsresurser för att låta Cofidis-teamet dra nytta av toppmoderna produkter. Vi övertygades av lagets, både cyklisternas och ledarnas, vilja att investera i samskapandet av våra framtida produkter. Syftet med detta partnerskap är att ta ytterligare ett steg framåt i fråga om våra produkters kvalitet, en kvalitet som våra kunder kommer att hitta i Van Rysels framtida sortiment säger Pierron Nicolas, Van Rysels projektledare, i en kommentar.

Van Rysel har en stark förmåga att utveckla och designa de bästa produkterna för att kunna glänsa i de mest prestigefyllda tävlingarna och det är därför i vår mening ett vinnande partnerskap på alla fronter som kommer att bidra till framtida framgångar.

Om VAN RYSEL

Van Rysel är Decathlons märke för landsvägscyklar. Det föddes 2019 och designar produkter som är avsedda för prestationscykling. Märket brinner för hög teknikalitet och placerar standarder på högsta nivå för att tillfredsställa både professionella cyklister, men även för dig som bara älskar att sätta dig och trampa på pedalerna som fritidssyssla. Här kan du hitta vårt sortiment av Van Rysel produkter!

Om COFIDIS

Med 10 miljoner kunder och mer än 1 000 partnervarumärken har Cofidis varit en viktig aktör inom konsumentkrediter i Frankrike i nästan 40 år (revolverande krediter och privatlån, betalningslösningar, försäkringar, skuldsanering och partnerskap). Cofidis är en aktör som är starkt engagerad i att stödja sina kunder och som förlitar sig på personlig rådgivning, innovativa verktyg och tjänster samt utbildning i kreditfrågor för att göra konsumenterna till informerade och ansvarsfulla aktörer i sin budget.

Decathlon är en sportvaruhuskedja som samlar kläder och utrustning för 70 sporter under samma tak. Förutom våra egna märken säljer vi även de flesta värdsledande sportmärkena.

Decathlon har sitt huvudsäte i Frankrike, men finns över hela Europa och i Brasilien, Kina, Indien och Ryssland. I Sverige hittar du oss i våra butiker i Westfield Mall of Scandinavia, Barkarby, Kungens kurva, Uppsala  samt i vår webbshop på Decathlon.se.