eRange Duo från DEFA med Unimis påkörningsskydd och fundament

​Anrik Golfklubb slår ett slag för elbilsladdning

Efter önskemål från både medlemmar och greenfee-gäster erbjuder nu Kungl. Drottningholms GK elbilsladdning. Satsningen på laddinfrastruktur är en självklar och naturlig del för klubben som jobbar aktivt med sin miljöpolicy.

- Elbilen är en viktig del i miljöfrågan och som den engagerade golfklubb vi är vill vi uppmuntra alla att köra laddbart. Vi ser med glädje att allt fler av våra medlemmar kör elbil och för att erbjuda en så enkel och lättillgänglig ladd- och debiteringslösning som möjligt erbjuder vi betalning via easypark-appen, säger klubbdirektören Stefan Andorff.

Kungl. Drottningholms GK lägger vikt vid att göra rätt och riktigt från början så att investeringen också blir ekonomiskt hållbar över tid, i linje med klubbens övriga investeringar kring bana och klubbhus. Det ska gynna både miljö och medlemmar på både kort och lång sikt.

- För att redan från första spadtaget kunna säkerställa en kostnadseffektiv utbyggnad av laddstationer, samt för att garantera en kvalitetssäkrad installation, så har Unimis universalfundament med påkörningsskydd installerats tillsammans med DEFAs flerfaldigt testvinnande laddstationer, säger Simon Lindblad, ansvarig för projekteringen på Kungl. Drottningholms Golfklubb och projektledare på DCS Charging Solutions, som installerar laddlösningar för fastighetsägare i allmänhet och Golfklubbar i synnerhet.

Golfklubbar är utmärkta anläggningar för elbilsladdning, då målgruppen i stor utsträckning kör laddbart och då bilarna står parkerade under flera timmar. DEFA som idag installerat över 60.000 laddstationer över hela Norden bistår direkt eller via installatörer de Golfklubbar som vill inkludera laddplatser i sitt medlemserbjudande.

Martin Jonsson

Presskontakt Executive Vice President, DEFA Group Managing Director, DEFA Sweden 010-4983861