The way to swing it

The way to swing it

Äntligen kommer DEFA:s succékoncept från Norge till Sverige. I världens mest elbilstäta land, där varannan ny bil som säljs är laddbar, förmedlar bilhandeln kontakt till DEFA som med installationspartners levererar konceptet Installerat och Klart. Fokus har sedan länge legat på att leverera en säker, rätt dimensionerad, tillförlitlig och ekonomiskt hållbar lösning.

Vi vet att den som står i begrepp att välja elbil börjar fundera kring laddning ungefär tre månader innan köp av bil. Den naturliga kontakten är då den som säljer den laddbara bilen. Vi vet också att bilhandeln vill fokusera på bilen, dess funktionalitet och prestanda. DEFA med installationspartners tryggar, säkrar och guidar kunden genom hela processen för val av rätt laddlösning.

-  DEFA förenklar för både slutkonsument och bilåterförsäljare och vi ställer vår erfarenhet till förfogande i en utprövad och genomtänkt affärsmodell. Ibland behövs kundanpassade lösningar. Viktiga parametrar för att få ekvationen att gå ihop är att ta med i beräkningen hur du bor, fastighetens möjligheter, vilken bil du kör, om du kan ladda på jobbet samt om du är privatperson eller ett företag med en eller flera laddplatser, säger Bård Klungseth, CEO DEFA Group.

DEFA har förenklat, standardiserat och förpackat erbjudandet så att det blir enkelt för såväl bilåterförsäljare som slutkund att göra rätt.

Unni Amundsen

Presskontakt Marketing Manager +4797063991