DEFA finns i över 30 länder, nu även i Sydafrika och Brasilien.

DEFA expanderar till Sydafrika och Brasilien.

Det har under en längre tid funnits en stark efterfrågan på DEFA:s batteriladdarsortiment i både Sydamerika och Afrika. DEFA knyter därför avtal med distributörer i Brasilien och Sydafrika. Sedan de första leveranserna 2016 har försäljningen har ökat markant på båda marknaderna.

DEFA:s brasilianska partner distribuerar DEFAs sortiment av de portabla batteriladdarna SmartCharge och i Sydafrika distribueras det kompletta batteriladdarsortiment.

- Våra partners i Brasilien och Sydafrika har gjort ett fantastiskt jobb med att marknadsföra våra produkter lokalt och gjort dem tillgängliga för företag, återförsäljare och konsumenter. Vi får mycket positiv feedback och efterfrågan ökar varje månad, detta är vi oerhört stolta över. Båda marknaderna har en enorm potential, säger Bård Klungseth CEO DEFA Group.

Nyligen valde en ledande tysk biltillverkare att integrera DEFAs nyutvecklade ShowroomCharger i sitt globala försäljningsnätverk. Avtalen förstärker DEFAs position som en ledande leverantör av laddlösningar.

DEFAs mål är att göra människors liv enklare, effektivare och mer miljövänligt. Vi erbjuder energioptimering, IoT samt larm till såväl fastighet som fordon. Genom kontinuerlig förbättring och innovationskraft fortsätter DEFA att utveckla marknadens mest högkvalitativa produkter för det uppkopplade hemmet och bilen. DEFA är ett norskt bolag, grundat 1946. Med över 400 anställda på 3 kontinenter distribueras våra produkter och tjänster i 30 länder, spritt över hela världen.

Unni Amundsen

Presskontakt Marketing Manager +4797063991