Nya vandalsäkra armaturer från DEFA

DEFA förnyar ikoniska armaturer

Med 1,5 miljoner sålda enheter är Neptune och Protect två av Nordens mest sålda armaturer. Nu lanserar DEFA helt nya versioner av de ikoniska, vandalsäkra armaturerna och satsar stort på att leverera kompletta belysningslösningar av allra högsta kvalitet. Neptune 2.0 och Protect 2.0 erbjuder bland annat flimmerfritt ljus tack vare DC-drivers, mycket låg bygghöjd, enkel installation och 15 års skydd mot korrosion i enlighet med korrosivitetsklass C5.

-Föregångarna Neptune och Protect hänger på otaliga väggar i hela Norden och de är vida kända för sin goda kvalitet bland installatörer i belysningsbranschen, säger Bård Klungseth, CEO i DEFA Gruppen. Vi ser fram emot fortsatt framgång för Neptune 2.0 och Protect 2.0 som utöver IK10 även har det senaste inom teknologi och design och som kommer tillfredsställa framtidens krav på ljuskvalitet, hållbarhet, styrning och miljövänlighet, säger Klungseth.

Förutom nya produkter satsar DEFA stort på ljuskompetens och projektstyrning. Målet är att ta ytterligare marknadsandelar i Norden.

-Vi satsar stort på den professionella marknaden. Vi har förstärkt både sälj- och supportavdelningen och dessutom inrättat en helt ny projektavdelning med ledande kompetens och några av branschens bästa personer. Vi ska vara ledande inom belysning, inklusive HCL, belysningsplanering och ljusdesign, säger Klungseth.

Förutom belysning i nya projekt ser DEFA ett stort behov av att byta ut äldre armaturer.

-Att byta ut äldre armaturer kommer att återbetala sig snabbt. Nya armaturer förbrukar mycket mindre ström och med nya styrningslösningar tänds belysningen endast när det behövs. Dessutom är de underhållsfria under hela livslängden, säger Klungseth. Neptune 2.0 och Protect 2.0 har samma infästning som sina föregångar så det är bara att sätta igång och byta.