Mattias Ericsson

DEFA förstärker organisationen med en Sales Director Auto & Industry som har lång erfarenhet inom fordonsindustrin

DEFA har anställt Mattias Ericsson som Sales Director för Auto & Industry i DEFA Sverige. Under de senaste 13 åren har Mattias haft olika roller på KIA, Renault och i återförsäljarnätet. Mattias kommer senast från rollen som chef för produktutveckling servicemarknad på KIA. Hos DEFA får han ett övergripande ansvar att driva och utveckla Auto & Industry-affären.

- Mattias har lång erfarenhet från försäljning, marknadsföring och kundvård samt värdefull erfarenhet från elektrifiering under sin tid på KIA. Han har varit med från början av elbilsäventyret och vet mycket om de utmaningar och möjligheter som fordonsindustrin och bilkunderna står inför nu. Vi är mycket glada över att han nu ingår i vårt team, säger Martin Jonsson, VD DEFA Sverige.

- De senaste åren har jag kunnat bidra till förändringar av bilmarknaden i Sverige. Att fortsätta äventyret med en ledande aktör inom laddningslösningar och bilvärme är en enorm möjlighet. DEFA har en unik position med smarta lösningar, bred kompetens och en stark position både inom fordons- och elindustrin. Jag tror att det gör dem bättre lämpade än någon annan att förstå och tillgodose de enorma förändringarna som fordonsindustrin nu är i, säger Mattias Ericsson

DEFA är ett norskt företag grundat 1946. DEFA har för närvarande mer än 400 anställda på tre kontinenter. DEFAs produkter och tjänster säljer mer än 30 länder världen över. DEFAs mål är att göra människors liv enklare och mer miljövänligt genom att hjälpa dem att använda energi så mycket som möjligt. DEFAs produkter och tjänster förbättrar hur människor laddar och förvärmer sina fordon och ljussätter byggnader och vägar. DEFA fortsätter att göra sitt sortiment genom att fokusera på kontinuerlig utveckling och innovation.

Mattias Ericsson tillträder tjänsten som Sales Director Auto Industry i augusti 2021.

DEFAs mål är att göra människors liv enklare, effektivare och mer miljövänligt Vi erbjuder produkter och tjänster som förbättrar hur människor laddar, förvärmer och säkrar sina fordon, lyser upp sina byggnader, tunnlar och vägar. Vi fortsätter att utveckla världsledande produkter och digitala tjänster genom kontinuerlig förbättring och innovation.Med över 400 anställda på 3 kontinenter distribueras våra produkter och tjänster i 30 länder, spritt över hela världen.