Nytt varumärke på mellishyllan

Livsmedelsföretaget Dejunked AB är stolta att introducera produktserien Dejunked Chia Smoothie. Det är deras tidigare produktserie CHIAGO som nu har fått ett nytt namn och även nytt utseende.

- Vi kände att det behövdes en uppfräschning och nytt tänk kring produktens design. Dessutom vill vi att alla framtida produktserier ingår under varumärket Dejunked och därför blev även namnbyte aktuellt, förklarar Catherine Bentzel, en av grundarna till Dejunked AB.

Dejunked Chia Smoothie är ett smidigt mellanmål utan varken tillsatt socker, sötningsmedel eller onaturliga tillsatser. Den innehåller endast ekologiska frukter, supermat och mättande chiafrön och finns idag i tre olika smaker och finns att köpa i utvalda ICA-butiker och webbutiker från och med januari 2019.

• Livsstil

• Stockholm

Dejunked har tagit form ur en gemensam dröm hos två goda vänner. Vi är övertygade om att även de små besluten, så som ett mellanmål, påverkar hälsans helhet. Samtidigt vet vi hur lätt det är att halka dit för frestelsen av ett onyttigt alternativ. Bakom våra produkter ligger många timmars experimenterande i köket – och idag har vi tre fantastiska smoothies ute på hyllorna.

Vi använder endast ekologiska råvaror av högsta klass samt ställer höga krav på tillverkningsprocessen med skonsam pastörisering för att bevara näringsämnen och förlänga hållbarheten helt utan onaturliga tillsatser.

Sarah Weibull

Presskontakt Co-founder