Choklad WHOPPER

Choklad WHOPPER – ett klassiskt aprilskämt från BURGER KING och DELICATO

När Burger King® och Delicato i förra veckan offentliggjorde sitt nya samarbete genom den gemensamma satsningen Choklad WHOPPER® var det många som reagerade. Burger King® och Delicato bekräftar idag att allt var ett klassiskt aprilskämt.

”Vi såg detta som ett sätt att skoja till det lite och samtidigt bjuda på oss själva men nyheten om Choklad WHOPPER® var enbart ett aprilskämt”, medger Lina Nilsson, marknadschef för Burger King Sverige. ”Vi kan dock konstatera att intresset har varit ganska stort sen vi offentliggjorde nyheten i förra veckan så vem vet, kanske blir det verklighet av det hela en vacker dag”.

"Visst vore det härligt med en Choklad WHOPPER? Vi får motvilligt erkänna att det är ett aprilskämt", medger Sofia Brandberg, marknadschef för Delicato. "Vi har tidigare gjort skämt som sedan, på konsumentens uppmaning, blivit verklighet. Delicatoasken är det bästa exemplet på det. Så vem vet, efter ett sånt här mottagande kanske även burgaren kan bli verklighet i framtiden".