Delicato lanserar ny säljorganisation inom Foodservice

Delicato lanserar ny säljorganisation inom Foodservice

Delicato är sedan en tid mitt uppe i ett spännande förnyelsearbete som syftar till att ge kraft till företag, varumärke och marknadserbjudande. Nu tas nästa steg i transformationen genom att en ny modern säljorganisation introduceras inom affärsområdet Foodservice.

Svensk Foodservice är en högprioriterad marknad för Delicato med stor fortsatt tillväxtpotential. Samtidigt är det en marknad i förändring där många kunder kräver effektiva och miljövänliga transportlösningar, samt mer tid för gemensam affärsutvecklig. Mot den bakgrunden väljer Delicato att moderniseraoch förstärka säljfunktionen i kombination med avveckling av den egna distributionen som har distribuerat direkt till kund från egna lastbilar.

Genom att skapa en tydligare väg från Delicato till våra kunder skapas också bättre förutsättningar för att hjälpa våra kunder att sälja våra produkt er. Förändringen sker gradvis under 2017 och förväntas fullt genomförd under hösten.

"Sett till hela den förnyelseresa som är pågående hos Delicato är det här ett naturligt nästa steg då vi framgångsrikt redan genomfört liknande modernisering inom affärsområdena Dagligvaruhandeln och Export. Jag är övertygad om att en förnyelse av säljmodellen i kombination med förnyelse av våra erbjudanden kommer att förstärka Delicatos roll som marknadsledare av modernt svenskt fika." säger Jörgen Bergqvist VD Delicato Bakverk AB.

För mer info: Jörgen Bergqvist, VD Delicato Bakverk AB, tel: 0730-52 24 84

Om Delicato

Delicato Bakverk AB grundades 1948 av Einar Belvén och bageriet ligger i Segeltorp utanför Stockholm. Delicato är familjeägt och företagets mission är ”Fika för en ännu godare gemenskap”. Företaget har idag en framstående position, som Nordens största producent av bakverk tillsammans med systerbolaget Mobergarna, som nåtts genom ett långsiktigt arbete med kvalitet både gällande råvaror och yrkeskunnande. Företaget har idag ca 200 medarbetare och majoriteten av bakverken bakas i Segeltorp. Sortimentet omfattar allt från ljuvlig choklad till festliga tårtor, goda konditoribitar, kakor och skum vilka finns tillgängliga i såväl egna butiker, dagligvaruhandel samt café/restaurang och servicehandel. Flera av bakverken är välkända och omtycka såsom Punschrullen och Delicatobollen.