Nyhet v7 - Kanelbullekaka styckförpackad

Kanelbullekaka - Det bästa som hänt bullen sedan... någonsin.

Vi har nu äntligen en till klassiker i vårt fikasortiment - en twistad variant av kanelbulle.

Delicato presenterar nu vårens godaste nyhet, en ny variant av den klassiska kanelbullen i perfekt take-away format. En ljuvligt mjuk och saftig kaka med doften av kanel, toner av kardemumma, krämig kanelfyllning och toppad med pärlsocker.

Vi har länge pratat om att vi saknar en kanelbulle i vårt sortiment, nu äntligen har vi den perfekta varianten för olika fikatillfällen. ”Responsen från våra kunder på både smak och format har varit mycket positiv, ’det är som att äta den allra bästa delen av bullen’ utbrast en kund som provsmakade förra veckan", säger Jonas Burgren, KAM Foodservice på Delicato.

Kanelbullekaka säljs styckförpackad i 25-pack. Den finns tillgänglig på Foodservice grossister från och med vecka 7 2024. För mer information, vänligen kontakta: Charlotte Olsson, Delicato marknad@delicato.se