Stjärnrekryteringar och ny reklambyrå – Delicato rustar för tillväxt

Stjärnrekryteringar och ny reklambyrå – Delicato rustar för tillväxt

Delicato står inför ett spännande förändringsarbete. På kort tid har företaget anställt både ny varuförsörjningschef och marknadschef. Samtidigt har man valt DDB Stockholm som strategisk och kreativ partner.

Under hösten har två nyckelpersoner anslutit till Delicatos organisation. Mattias Andersson kommer från Annas Pepparkakor och blir ny varuförsörjningschef. Sofia Brandberg rekryterades från Danone och blir ny marknadschef. Sofia Brandberg är ansvarig för det nya samarbetet med DDB Stockholm.

– Vi har självklart höga ambitioner för Delicato, där vi behöver vårda och utveckla både vårt starka varumärke och vårt erbjudande. Delicato är marknadsledare, men vi behöver höja ribban för att på riktigt agera som en sådan. Valet av DDB ger oss den strategiska och kreativa styrka vi behöver för att lyckas med det, säger Sofia Brandberg, Marknadschef på Delicato.

På DDB Stockholm är förväntningarna på det nya samarbetet höga:

– Att få möjlighet att göra en varumärkesresa med ett ikoniskt varumärke som Delicato är naturligtvis jättespännande. Vi kommer att ta ett helhetsgrepp kring strategi, kommunikation och design vilket är ett kvitto på vår övertygelse: fördelen för kund i att jobba integrerat med alla kommunikationsdiscipliner, säger Sofia Björkman, kundansvarig på DDB Stockholm.

För mer information, pressbilder eller vidare kommentarer, kontakta gärna:

Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato.

sofia.brandberg@delicato.se

eller:

Sofia Björkman, kundansvarig på DDB Stockholm

sofia.bjorkman@ddb.se

Om Delicato

Delicato grundades redan1948 och är idag Nordens största tillverkare av konditorivaror, där Delicatobollen och den klassiska dammsugaren, kanske är de mest kända. Företaget har ett uppskattat erbjudande av både klassiska och moderna bakverk och arbetar med stort fokus på kvalitet och yrkeskunnande. Delicato omsätter idag ca 280Mkr och har ca 200 anställda.

Om DDB Stockholm

DDB Stockholm är en fullservicebyrå som med kommunikation som verktyg hjälper företag och organisationer till bättre affärer. Detta fokus gör att lösningarna ofta hamnar utanför gränserna för vad som traditionellt betecknas som reklam. Genom att samla spetskompetens inom strategi, teknologi, kreation och formgivning under ett tak arbetar DDB Stockholm helt integrerat för att lösa våra kunders affärs- kommunikationsutmaningar.

Om Delicato

Delicato Bakverk AB grundades 1948 av Einar Belvén och bageriet ligger i Segeltorp utanför Stockholm. Delicato är familjeägt och företagets mission är ”Fika för en ännu godare gemenskap”. Företaget har idag en framstående position, som Nordens största producent av bakverk tillsammans med systerbolaget Mobergarna, som nåtts genom ett långsiktigt arbete med kvalitet både gällande råvaror och yrkeskunnande. Företaget har idag ca 200 medarbetare och majoriteten av bakverken bakas i Segeltorp. Sortimentet omfattar allt från ljuvlig choklad till festliga tårtor, goda konditoribitar, kakor och skum vilka finns tillgängliga i såväl egna butiker, dagligvaruhandel samt café/restaurang och servicehandel. Flera av bakverken är välkända och omtycka såsom Punschrullen och Delicatobollen.