Dell samarbetar med Equinix för att rulla ut APEX

Dell Technologies stärker sitt partnerskap med Equinix, global aktör inom digital infrastruktur. Målet är att öka tillgängligheten för Dell Technologies APEX-tjänster genom Equinix olika datacenter runt om i världen. Tillsammans ska de ge organisationer mer effektiva möjligheter att hantera snabbföränderliga IT- och lagringsbehov

APEX datalagringstjänster tillsammans med Equinix ger företag den enkelhet som kommer med publika moln samtidigt som de har kvar kontrollen över sin data. Organisationer får tillgång till nära oändlig skalning av lagringsresurser via Equinix datacenter. Med Dells ledande position inom infrastruktur och Equinix mer än 220 datacenter runt om i världen kan kunder dra nytta av hybridmolnsmiljöer där de betalar utifrån behov.

“Givet den ökande mängden data som skapas varje dag, önskar företag arbeta tillsammans med pålitliga partners för att koordinera infrastruktur utifrån hur önskemålen ser ut från verksamheten,” säger Jeff Boudreau, ansvarig för infrastrukturlösningar på Dell Technologies. ”Genom att utöka vårt långvariga partnerskap med Equinix kan vi erbjuda säkra hybridmolnslösningar som sätter effektivitet och kontinuitet i fokus och hjälper kunder omvandla data till värdefulla beslutsverktyg.”

Ämnen

Dell Technologies (NYSE:DELL) hjälper organisationer och enskilda att bygga sin digitala framtid och förändra hur de arbetar, hur de lever – och hur de leker. Företaget erbjuder marknadens bredaste och mest innovativa portfölj av tjänster och produkter för den datadrivna eran.

Dell Technologies erbjuder marknadens bredaste portfölj av innovativa produkter och tjänster och sträcker sig från edge computing i nätverkets ytterkanter, hela vägen upp i molnet.

Dell Technologies