Dell Technologies presenterar APEX – ska förändra hur företag använder IT

Dell Technologies presenterar APEX, en samling ”as-a-service”-lösningar som förenklar hur företag köper och använder IT. APEX bygger på företagets expertis inom ”as-a-service” och minskar den komplexitet och tid som behövs för att köpa, hantera och underhålla fysisk IT-infrastruktur. Via en panel kan företag bättre skala IT utifrån föränderliga behov, rulla ut nya applikationer och snabbstarta nya projekt.

Med APEX får organisationer flexibilitet att välja de tjänster som bäst möter deras behov. Tack vare att Dell och företagets partners skapar och hanterar infrastrukturen kan organisationer rulla ut IT-lösningar via APEX på 14 dagar och lägga till ytterligare APEX-resurser på fem dagar. Det är sedan enkelt för kunder att monitorera APEX-lösningarna via en tydlig panel.

“IT-chefer vänder sig allt mer till as-a-service och IDC förutspår att hälften av all datacenter-infrastruktur kommer konsumeras som tjänst år 2024,” säger Matthew Eastwood på IDC. ”Dell Technologies APEX är ett exempel på hur snabbfotade Dell är när det gäller att möta behov på en föränderlig marknad och ligga i linje med hur kunder vill använda, köpa och förenkla IT.”

APEX Data Storage Services ger en förenklad lagring-as-a-Service upplevelse

APEX Data Storage Services erbjuder lagring oavsett tidpunkt och plats. Oavsett om applikationer körs lokalt hos kunden eller i delade miljöer kan organisationer välja olika prestandanivåer och prenumerationsupplägg för lagring utifrån behov. Det går att börja på så låg kapacitet som 50 terrabyte och skala upp.

Kontinuerlig molnupplevelse i publika moln, privata moln och i nätverkens kant

Som en del av APEX Cloud Services erbjuder APEX Hybrid Cloud och APEX Private Cloud integrerade lagrings- och nätverksresurser med stöd för både traditionella och molnbaserade applikationer. Kunder kan enkelt välja hybrid eller privata molnresurser utformade för att klara kritiska arbetslaster som AI och infrastruktur för virtuella desktop-miljöer.

APEX Cloud Services förenklar verksamheter med en automatiserad livscykelhantering. Med säker och kontinuerlig infrastruktur som inkluderar privata moln, publika moln och nätverkets kant, kan kunder hantera arbetslaster i den miljö som är mest lämpad utifrån behov. Det innebär att organisationer kan reducera sina operationella kostnader och hantera budgeten för molnbaserad IT med en transparent och förutsägbar prenumerationsbaserad prissättning.

APEX Custom Solutions erbjuder marknadens bredaste teknikportfölj för as-a-service

APEX Custom Solutions ger kunder marknadens bredaste infrastrukturportfölj som tjänst. Flex On Demand erbjuder servrar, lagring, dataskydd, hyperkonvergerad infrastruktur i ett tjänsteerbjudande. Kunder väljer den produkt och den tjänst de önskar – och betalar för det som används. APEX Data Center Utility lägger till ytterligare lager av flexibilitet genom skräddarsydda tjänster i datacenter.

APEX Console ger kunder en enhetlig upplevelse

APEX Console erbjuder möjlighet till självbetjäning via en interaktiv konsol där kunden hanterar hela sin APEX-livscykel. Kunder använder konsolen för att identifiera och prenumerera på tjänster som matchar deras behov.

APEX-konsolen förenklar IT genom att möjliggöra monitorering och hantering av APEX-tjänster, och erbjuder både prediktiv analys och insikter som kan ligga till grund för beslutsunderlag.

Dell Technologies (NYSE:DELL) hjälper organisationer och enskilda att bygga sin digitala framtid och förändra hur de arbetar, hur de lever – och hur de leker. Företaget erbjuder marknadens bredaste och mest innovativa portfölj av tjänster och produkter för den datadrivna eran.