Deltaco distribuerar Zavio nätverkskameror

Sedan starten 2006 har taiwanesiska Zavio snabbt blivit en av de ledande tillverkarna för IP-baserade övervakningskameror. Förutom omfattande OEM-tillverkning har Zavio tagit fram en serie produkter i eget namn. Deltaco distribuerar nu Zavios produkter till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Zavios kameror är gjorda för att passa lika bra till de professionella installationerna med många kameror och avancerade övervakningscentraler, som för den enskilde slutanvändaren med en eller ett par enstaka kameror.

Medlem i ONVIF

För proffsen är det skönt att veta att Zavio är medlem i ONVIF och att kamerorna därmed är kompatibla med all mjukvara som har ONVIF-stöd. En gratis videoserverprogramvara för upp till 16 kameror ingår också i köpet av alla Zavios kameror.

Avancerade funktioner för proffs

Flertalet av kamerorna har även en analog videoutgång som underlättar installationen genom att installatören enkelt kan ställa in bästa bildvinkel för övervakningsobjektet direkt vid kameran med hjälp av en analog monitor. Med möjlighet för dubbelriktat ljud kan en larmoperatör även kommunicera med personer i närheten av kamerorna.

Enkelt för hemanvändare

För hemanvändare finns många möjligheter att enkelt kunna se kamerornas bild. Zavio har byggt in stöd för de flesta webbläsare. Inte bara Internet Explorer utan även användare med Firefox, Safari, iPhone, Android med flera kan se och hantera kamerorna. Kamerorna har även stöd för inspelning direkt på nätverksdisk och inbyggda minneskort.

Ezvuu webbtjänst

Zavio erbjuder även webbtjänsten Ezvuu som på ett enkelt sätt ger vanliga användare möjlighet att hantera flera kameror direkt på webben, från valfri plats i världen.

Windows Live

Kamerorna har även inbyggt stöd för att kunna användas direkt med Windows Live Messenger. Varje kamera får sin egen identitet och ägaren tilldelar en lista med godkända personer som får ansluta till kameran. Kameran skickar då meddelanden när något händer och användarna kan enkelt koppla upp ett videosamtal mot kameran och kontrollera vad som händer.

Zavios sortiment börjar på enkla och mycket prisvärda kameror för hemanvändare och fortsätter uppåt med megapixelkameror, IP67-klassade utomhuskameror och trådlösa kameror med Pan/Tilt-funktion. Hela sortimentet har ONVIF-stöd.

• nätverksprodukter
  • övervakningskamera
  • zavio

Deltaco är en av Nordens ledande nischdistributörer av IT-tillbehör. Företaget grundades 1991 och ingår i Intoikoncernen sedan 2005. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i lågkostnadsländer i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 71 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland och Danmark. För mer information se www.deltaco.se.

För ytterligare information kontakta:

Khazar Amini
Marknadschef