Lättinstallerad övervakningskamera för utomhusbruk

Deltacos senaste leverantör av övervakningskameror är kinesiska Qihan.

-Vi har testat många modeller från många olika leverantörer och fastnade för Qihan för att vi gillar produkternas prestanda, praktiska detaljlösningar och attraktiva pris. Det är en kombination vi tror starkt på och vet att våra kunder uppskattar. Vi distribuerar nu Qihans kameror och tillbehör i Sverige, Finland, Danmark och Norge säger Deltacos inköpschef Siamak Alian.

Lättinstallerad
CCD-83 är ett bra exempel. Det är en IP66-klassad utomhuskamera som passar bäst för montering på vägg eller i ett undertak. Monteringen blir enkel genom att du först skruvar fast en fästplatta och drar fram kablarna. Därefter skruvar du fast kameran med stativet på fästplattan med hjälp av 4 insexskruvar. Stativet är ledat på tre ställen och ger full frihet att rikta och vinkla kameran efter behov. Du använder insexnyckeln för att låsa fast all lederna när du är klar.

Lättjusterad
Nästa steg vid installationen är att justera in bilden. Enklast blir det om du har med dig en liten videomonitor ut till kameran. På undersidan finns en liten servicelucka med en extra videoutgång där du kan ansluta den och direkt se kamerabilden. På undersidan sitter även två rattar för att justera bildvinkeln och skärpan så att det passar övervakningsobjektet bäst. Sedan är installationen klar.

Mörkerseende
Kameran ser i mörker med hjälp av IR-lysdioder. Räckvidden är cirka 30-35m. En finess på just CCD-83 är att ljusstyrkan på IR-belysningen går att finjustera med en liten trimskruv innanför serviceluckan. På så vis undviker du över- eller underexponering av de mest intressanta områdena i bilden nattetid.

Kvalitetschip från Sony
CCD-chipet i kameran är en 1/3” Sony Super HAD II och ger en upplösning på hela 540-tvlinjer. Det ger dig bra chans att se vad som händer utanför huset, garaget eller butiken.

Skulle inte just CCD-83 vara perfekt för ditt behov, har vi ytterligare 30 modeller från Qihan att titta närmare på.

• övervakningskameror
  • qihan
  • övervakningskameria

Deltaco är en av Nordens ledande nischdistributörer av IT-tillbehör. Företaget grundades 1991 och ingår i Intoikoncernen sedan 2005. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i lågkostnadsländer i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 71 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland och Danmark. För mer information se www.deltaco.se.

För ytterligare information kontakta:

Khazar Amini
Marknadschef