Delvator har valt att samarbeta med Giving People

Delvator sponsrar Giving People

Delvator har valt att samarbeta med Giving People i deras arbete för att hjälpa barnfamiljer i ekonomisk utsatthet och motverka barnfattigdom. Visste du att ungefär 186.000 barn lever i ekonomisk utsatthet i Sverige idag? Och mörkertalet är antagligen betydligt större än så.

Giving Peoples vision är att inget barn i Sverige ska leva i utanförskap eller fattigdom. Organisationen har sedan starten i september 2013 förmedlat matkassar, kläder, skor och hygienartiklar till barnfamiljer över hela Sverige. Både företag och privatpersoner kan stödja deras arbete och barnfamiljer i ekonomisk utsatthet kan söka deras hjälp.

Gå gärna in på www.givingpeople.se och läs mer.