Delvator öppnade säljkontor i Trestad

När Delvators säljare Claes Gustafsson säljer grävare och hjullastare gör han det med inställningen att världens bästa maskinförare förtjänar tillgång till världens bästa maskiner.

Han syftar på maskinerna från Hitachi, som är en av de globala marknadsledarna när det gäller tillverkning och utveckling av entreprenadmaskiner.

– Det är så roligt att jobba i den här branschen med våra svenska entreprenörer och maskinförare. De förtjänar omdömet att höra till världens skickligaste maskinoperatörer och därför har de också rätt att kräva och förvänta sig att få maskiner som är bra.

Claes Gustafsson framhåller särskilt Hitachis svenskanpassning av maskinerna. Grävarnas mjukvara ”NordicF” har utvecklats speciellt för nordiska förhållanden, dvs för effektiv körning med många olika redskap. Skickliga maskinförare har fått hög kapacitet i hydrauliken med NordicF.

– Min uppgift är att uppmuntra och stötta entreprenörerna i utvecklingen av deras företag. Därför är jobbet ofta konsultativt, med fokus på Hitachis erkänt goda kvalitet, samt låga driftkostnader och höga andrahandsvärden som innebär låga kapitalkostnader, säger han. I och med lanseringen av Serie 6 tar Hitachi ytterligare ett steg mot effektivare och miljövänligare maskiner.

Under 2016 fokuserar Claes Gustafsson på fyra saker:

• Invigningen av det nya säljkontoret i Trestad Center, mitt i skärningspunkten mellan Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla och Dalsland/Värmland/Bohuslän.
  • Lokala maskinvisningar runt Trestad, med start våren 2016.
  • Lanseringarna av Hitachis Serie 6-maskiner under året, säger han.
  • – Det ska bli toppen att få berätta om den nya tekniken allt eftersom fler och fler modeller i Serie 6 blir tillgängliga.
  • Marknadsföring av möjligheten till utbildning och aktiviteter i anslutning till Delvators kontor i Trestad Center.
  • Ämnen

FAKTA DELVATOR OCH SÄLJKONTOR TRESTAD CENTER:

Hitachis grävare och hjullastare säljs i Sverige av Delvator AB, ett företag som är i en expansiv fas med satsningar på ökad försäljning och förstärkt service och kundsupport.

• Delvator AB har kontor, verkstad och lager i Eslöv och Härnösand. I Eslöv finns utställningshall och runt övriga Sverige finns serviceverkstäder och säljkontor i ett rikstäckande nät.
  • Delvators säljkontor i Trestad har GPS-adress: Blästergatan 4, 462 73 Vänersborg
  • Claes Gustafsson tel: 073-920 12 84
  • E-post: claes.gustafsson@delvator.se
  • Facebook: Delvator och Hitachi Försäljningskontor Trestad
  • För information om Delvator AB och Hitachi i Sverige, välkommen att kontakta Delvators vd Jonas Jaenecke, tel 0413-692 01.
  • Kontakter