Hitachis Nordic F från Delvator ger smartare maskinhydraulik

Hitachis Nordic F från Delvator ger smartare maskinhydraulik

Nordic F, Hitachis sofistikerade grävmaskinversion med Steg5-teknik, ger generalagenten Delvator AB ett försprång jämfört med parallellimporterade maskiner. Det är bara Delvatorsålda maskiner som har den effektivaste Hitachi-hydrauliken.

Nordic F står för en specialanpassad version av hydrauliken som utvecklats för de nordiska länderna. Versionen är anpassad för att fungera tillsammans med utrustning som används i Sverige, t ex rototilt, och för att fungera optimalt för nordisk körteknik.
– Maskinförarna i Sverige och de nordiska länderna kör som regel med mer kombinerade rörelser än ute i Europa. Här används också utrustningar som rototilt och snabbfästen, vilket medför mer vikt på stickan. Nordic F innebär att hydrauliken är skräddarsydd till dessa förutsättningar och att maskinerna kan arbeta effektivt och energisnålt, förklarar Delvator AB:s vd Jonas Jaenecke

Effekten är tydlig. Med Nordic F får maskinföraren:
• Bättre harmoni i maskinen vid kombinerade rörelser.
• Ökad smidighet och mjukare rörelser.
• Högre effektivitet i arbetet.
• Lägre bränsleförbrukning.
– Totalt sett ger Nordic F bättre maskinekonomi och ökad driftsäkerhet. Det innebär bättre totalekonomi, högre andrahandsvärde och smidigare körning varje arbetsdag.

Nordic F utvecklades för de nordiska marknaderna i samband med lanseringen av Hitachis serie 5-maskiner. Anpassningarna är baserade på tester som genomförts med nordisk utrustningsstandard och nordiska förares körteknik. Resultatet är en specialanpassad version med optimerad hydraulik för nordiska förhållanden.
Endast Hitachi-grävare som kommer till Sverige via Delvator AB har Nordic F, samt övrig Sverigeanpassning. All anpassning inklusive Nordic F omfattas av Hitachis garantier och övriga åtaganden.