Maskinvisning av Hitachi när Delvator inviger i Trestad

Maskinvisning av Hitachi när Delvator inviger i Trestad

Det blir fina möjligheter till provkörning av Hitachimaskiner när Delvator AB håller Öppet Hus med maskinvisning vid nya försäljningskontoret i Trestad Center 7-9 april.

På plats finns populära modeller av Hitachis band- och hjulgrävare, hjullastare och minigrävare. Bland annat visas den kompakta 25-tons bandgrävaren ZX225USLC-5.

Besökarna kan provköra maskinerna, träffa Delvators säljare och dessutom representanter för auktoriserade serviceverkstaden Landvetter Motor & Maskin AB.

– Möjlighet till provkörning är viktigt så att man får en chans att känna på hydraulik och prestanda i toppklass. Våra svenska entreprenörer och maskinförare hör till världens skickligaste maskinoperatörer och därför har de också rätt att kräva bra maskiner, säger Delvators säljare i Trestad, Claes Gustafsson.

Delvators nya säljkontor i Trestad Center har ett strategiskt läge i skärningspunkten mellan Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla och Dalsland/Värmland, samt Skaraborg.

Kontoret har gott om utrymmen som gör att Claes Gustafsson kan stötta Delvators kunder och leverantörer med utrymmen för utbildning och andra aktiviteter.

I Trestad Centers lokaler finns också Litab Lack AB, kran- och lastbilspåbyggaren Fassi Sverige AB, samt Ekholms Svets och Mekaniska AB. De deltar och visar sina verksamheter under Öppet Hus-dagarna. Dessutom kommer Honda Mc Svenska AB att finnas på plats och visa upp sina ATV.

Men i fokus står Hitachis maskiner och Delvators fina serviceorganisation. En av fördelarna med en Hitachi från Delvator, som Claes Gustafsson framhåller, är svenskanpassningen av maskinerna.

– Som generaglagent är Delvator ensamt om att kunna leverera maskiner utrustade med ”NordicF”, en optimering av maskinerna speciellt för nordiska förhållanden, dvs för effektiv körning med många olika redskap och kombinerade rörelsekommandon.

Maskinvisningen är ett ypperligt tillfälle att möta kunden och förstå kundens unika behov. På så sätt kan vi säkerställa att maskinen är anpassad efter kunden behov, rätt och säkert utrustad.

– Min uppgift är att uppmuntra och stötta entreprenörerna i utvecklingen av deras företag. Hitachis erkänt höga kvalitet, låga driftkostnader, höga andrahandsvärden och Delvators serviceverkstäder innebär ett prisvärt maskinägande, säger han.

FAKTA DELVATOR TRESTAD CENTER:

• Öppet Hus: 7-9 april 10-18, lördag 9 april 10-14
  • GPS-adress: Blästergatan 4, 462 73 Vänersborg
  • E-post: claes.gustafsson@delvator.se
  • Följ på facebook: Delvator och Hitachi Försäljningskontor Trestad
  • För mer information:

Claes Gustafsson, Delvator i Trestad, tel: 073-920 12 84

Thomas Henriksson, Delvator i Landvetter, tel: 072-523 47 47

Jonas Jaenecke, vd Delvator AB, tel: 0413-692 01

BILD: Hitachi_ZX225USLC-5:

Hitachis kompakta 25-tonnare är en av de maskiner som visas och kan provköras i Trestad.

BILD 6678:

Claes Gustafsson säljer Hitachi i norra Västsverige och Värmland från Delvators nya kontor i Trestad Center.

Delvator AB har huvudkontor i Eslöv, filial i Härnösand och ett rikstäckande nät av sälj- och servicebolag över hela Sverige.