Superlång räckvidd på Hitachis bandgrävare

Superlång räckvidd på Hitachis bandgrävare

Extra lång räckvidd innebär fördelar vid arbete i vatten, exempelvis i hamnar och dammar, men också vid släntdragningar och på vägbyggen. Hitachis importör Delvator premiärvisade den nya modellen ZX350LC-5 Super long front i våras, varefter maskinen levererades till en entreprenör i Stockholmsområdet.

Modellbeteckningen med 5 på slutet innebär att den knappt 40 ton tunga maskinen ingår i den nya 5-serien med Steg 3B-motorer. Den har också det nya hydraulsystemet Trias, som utvecklats för att ge högre produktion med lägre bränsleförbrukning. Exempelvis har ZX350LC-5 tre hydraulpumpar och två extra ventilslider, som gör det möjligt att köra olika arbetsredskap som är i behov av stora oljeflöden.

Super-long front-maskinen har en räckvidd på hela 18 meter.

För mer information, kontakta:
Henrik Ivansson
Tel 0413-692 14, 0767-66 61 51