Demando växer - rekryterar för att fortsätta stöpa om rekryteringsbranschen

Rekryteringsbranschen håller på att stöpas om med stöd av digitaliseringen. Demando går i bräschen för det och det vill vi fortsätta med. Som ett led i att accelerera det ytterligare, rekryterar Demando Mathias Deljerud Hamlin. Han kommer senast från Skatteverket med en rad ledande positioner bakom sig inom verksamhets- och tjänsteutveckling. Han kommer axla rollen som Chief Business Development Officer på Demando.

“Efterfrågan på Demandos tjänster växer och vi vill överträffa våra kunders förväntningar. Det är därför roligt att hälsa Mathias välkommen till vårt team. Med sin erfarenhet av tjänsteutveckling och digitalisering kommer han att bidra till att Demando kan tillhandahålla tjänster som gör rekrytering ännu tryggare och smidigare för både kandidater och arbetsgivare”, säger Robert Areno VD för Demando.

Jag gillar verkligen Demandos idé att vända på förhållandet i rekrytering. Att låta kandidaterna designa sitt framtida jobb som sedan arbetsgivare får matcha. Det skapar transparens, trygghet och effektivitet i rekryteringsprocessen. Dessutom är kandidaterna anonyma inledningsvis för att öka förutsättningarna för en jämnställd och jämlik rekrytering. Jag tycker detta är ett lysande exempel på en win-win där digitaliseringen skapar ett bättre sätt att lösa traditionella behov, säger Mathias Deljerud Hamlin

Demando känns spännande därför de använder teknik till att förändra och göra rekryteringsprocessen bättre, inte för att bygga in den traditionella rekryteringsprocessen i teknik. Det är digitalisering på riktigt. Det är precis sådant jag brinner för, säger Mathias.

Mathias kommer närmast från Skatteverket där han har haft olika ledande befattningar - senast som chef för tjänsteutveckling. Han har omfattande erfarenhet av ledarskap, verksamhets- och tjänsteutveckling samt digitalisering.

Demando är Sveriges största marknadsplats inom techrekrytering, med 800 aktiva bolag och 8000 kandidater som söker nya möjligheter. Hittills i år har vi hjälpt till att starta över 1000 rekryteringsdialoger.

• Webbtjänster

• utvecklare