DENIOS – 30 års erfarenhet av spillskyddstillverkning

Mer än 30 års erfarenhet av tillverkning av Spillskydd

DENIOS började redan 1986 att bygga upp kompetens inom området lagenlig lagring och säker hantering av kemikalier och erbjuder lösningar för effektivt skydd av människor, miljö och företagsvärden. Genom sin långa erfarenhet och kompetens blir DENIOS även en rådgivande part för företagen i att möta den utmaning som förvaring av kemikalier innebär.

Säkerhets- och kvalitetstestat spillskydd

– Som tillverkare känner man ett ansvar för produkterna som lämnar fabriken. Ett ansvar över att produkterna ska hålla god kvalité och ge kunderna nödvändigt skydd dagen då olyckan inträffar. Våra produkter går genom en rad säkerhets- och kvalitetstester från TÜV och institutet för materialprovning innan de blir GS certifierade eller typgodkända. När detta är klart startas serieproduktionen, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

"Made by DENIOS"

DENIOS producerar i 6 fabriker inom Europa och i USA. Dessutom finns de närvarande i 10 andra länder med egna dotterbolag, på så vis kan det säkerställas att omfattande kunskap om aktuell lagstiftning finns tillgänglig för kunderna. DENIOS har sedan 15 år tillbaka varit certifierat enligt ISO 9001 och detta är en garanti för kunderna att produkter och tjänster håller hög kvalitet.

– Vi känner till de många skyldigheter som våra kunder har inom företaget för att ta det dagliga ansvaret. "Made by DENIOS" står för högsta kvalitet vid tillverkning av produkter och avancerad projektledning, avslutar Linus Jacker.

Följ länken för mer information om spillskydd >>