150 nya sidor i DENIOS katalog

DENIOS har utökat vårens katalog med både personlig skyddsutrustning och ett brett utbud av absorbenter.

– Sortimentet har stärkts och utökats inom flera områden. Bl.a. har absorbent sortimentet blivit bredare och omarbetning har gjorts för att tydligare presentera produkterna. Ett helt nytt område som vi är stolta att presentera är produkter inom personlig skyddsutrustning, säger företagets VD Linus Jacker.

DENIOS arbetar med att miljö- och personsäkra verksamheter. I takt med mindre resurser från Arbetsmiljöverket ökar egenansvaret på företagaren att upprätthålla miljölagar och säker arbetsmiljö för personal.

– Med vår erfarenhet kan vi stödja upp, genom rådgivande försäljning, i att bli bättre på att skydda människa och miljö och öka säkerheten kring hantering av kemikalier. Personlig skyddsutrustning så som skyddshandskar, andningsskydd, hjälmar, hörselskydd och skyddsoveraller är ett naturligt och välkommet inslag för god arbetsmiljö och säker kemikaliehantering säger Linus Jacker.

Utrustningen för personlig skyddsutrustning är CE-märkt och enligt Svensk Standard.

I DENIOS nya katalog för 2013 finns mer än 450 sidor för driftssäkerhet och miljöskydd. Från enkla uppsamlingskärl till avancerade skydd för lagring av brandfarliga ämnen, personlig skyddsutrustning och nödutrustning. Katalogen bygger på svensk och europeisk lagstiftning och innehåller användbara förslag och tips om förvaring av farliga ämnen och säkerhet.

Förutom standardprodukter är DENIOS också känt för större lösningar för förvaring av kemikalier, såsom miljöcontainrar och skräddarsydda lösningar. DENIOS har redan färdigställt tusentals projekt inom områden för lagring av farliga ämnen, värmesystem, ventilation och It-/säkerhetsrum.

Den nya DENIOS katalogen kan beställas genom att ringa 036- 39 56 60 eller maila info@denios.se

• miljöanpassad kemikaliehantering
  • kemikalier
  • DENIOS

Med hög produktkvalitet, snabb leveransservice och kompetent rådgivning erbjuder vi bättre kundvärde. Kunder kan lita på DENIOS som ansvarsfull partner som löser alla problem inom hantering av farliga ämnen.