Mobilt system gör pumpning av fat säkert och smidigt - Nyhet från DENIOS

Mobilt pumpsystem

Med en praktisk vagn kan nu både fat och fatpump transporteras ergonomiskt och säkert inom företaget. Den lättkörda vagnen är tillverkad av PE och passar perfekt för kemikalier, diesel och mineralolja. Vagnen är utrustad med praktiska tillbehör såsom skyddsglasögon, absorbenter, skyddshandskar vilket gör det enkelt att använda skyddsutrustning vid varje pumpning.

Miljösmarta nyheter från egen produktion

DENIOS har i 35 år arbetat med att öka säkerheten vid kemikaliehantering och både utvecklar och tillverkar produkter för miljösmarta arbetsplatser. Bland årets nyheter finns de mobila pumpsystemen med antingen manuell fatpump eller i elektrisk version. Modell väljs efter vilket ämne som ska pumpas och alla vagnarna är anpassade med pump, skyddsutrustning och absorbenter för antingen syra/kem, diesel eller mineralolja.

– När det gäller säkerheten på arbetsplatsen vid kemikaliehantering, så ska det vara lätt att göra rätt. Finns skyddsutrustning och torkmaterial redan på plats när pumpningen startar är chansen mycket större att det används vid varje tillfälle. Vi är stolta över att presentera en All-inclusive fatvagn som uppfyller ergonomi, personsäkerhet, smidighet och miljötänk i en och samma vagn, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

De nya mobila pumpsystemen finns i DENIOS web shop och har artikelnummer:

• 271142W
  • 271143W
  • 271144W
  • 271145W
  • 271146W

Läs mer om DENIOS nyheter 2021 >>

Läs mer om mobila pumpsystem >>