​De nominerade till Denniz Pop Awards 2015

Juryn i Denniz Pop Awards fick i år in över 1500 bidrag som de lyssnat igenom för att idag kunna presentera sex finalister. Nu avslöjas de nominerade till årets priser i kategorierna “Årets rookie artist/band” och “Årets rookie låtskrivare/producent”.

De sex nominerade är alla inbjudna att komma till Denniz Pop Awards gala på Berns den 11 juni där vinnarna hämtar sina prisstatyetter och varsitt stipendium på 10 000 dollar.

De nominerade till Årets rookie artist/band 2015 är:

De nominerade till Årets rookie låtskrivare/producent 2015 är:

Hjälp juryn att göra sitt val genom att rösta på favoriten bland de nominerade.

• årets rookie
  • populärkultur
  • pop
  • musikpris
  • musik
  • denniz pop
  • denniz pop awards

Denniz Pop Awards är ett musikpris som initierades av kollegor, vänner och familj till minne av musikproducenten Denniz Pop. Priset instiftades 2013 i syfte att föra Denniz Pops arv, Sverige som musikexportnation, vidare. Stiftelsen Denniz Pop Awards samlar in pengar till priserna och skänker dessutom varje år pengar till Denniz Pop Foundation som stödjer miljön på Radiumhemmet. Bidragen kommer från intresseföreningen SKAP, företag och privatpersoner. Prisstatyetterna, handgjorda av konstnären Paul Sundvik, finns att titta på i Swedish Music Hall Of Fame. Denniz Pop Awards är en del av Symposium Stockholm 2015.