Pressmeddelande -

Bättre tänder med lättillgängliga och billiga refillborstar, till eltandborstar, på Internet

PRESSRELEASE

Dental2Home.com

Stockholm 2008-11-26

Det är enkelt att åstadkomma en bättre tandhälsa genom att byta tandborste regelbundet. Ledande tandläkare rekommenderar borstbyte varje månad. Dental2home.com som öppnar sin nätbutik den 25:e November erbjuder marknadens smidigaste, bekvämaste och mest prisvärda alternativ vid köp av refillborstar till eltandborstar på Internet.

Företagets representant Johan Karlsson säger: "Hur många gånger har du inte kommit hem från affären och upptäckt att du antingen glömt köpa refillborstar till din eltandborste eller ännu oftare att borstarna helt enkelt inte finns att hitta i din lokala livsmedelsaffär?!"

"Vi vill med Dental2Home.com förenkla vardagen för våra kunder genom att möjliggöra beställning av dessa produkter via Internet och vinna våra kunders förtroende genom att alltid vara marknadens smidigaste, bekvämaste och mest prisvärda alternativ. Vi har dessutom valt att leverera fraktfritt och kommer inte att använda oss av några administrativa avgifter".

"Att regelbundet byta ut sin tandborste rekommenderas av tandläkare och tandhygienister och vi vill göra det både enklare och billigare för kunden att åstadkomma en bättre tandhygien".

"Vi kommer till en början att tillhandhålla refillborstprodukter från Braun som är den marknadsledande aktören på området."

Lanseringen startar på den svenska marknaden och kommer inom kort att fortsätta i övriga nordiska länder.

Frågor besvaras av:

Johan Karlsson