Vizeum – världens snabbast växande nätverk

Vizeum – världens snabbast växande nätverk

Det oberoende analysföretaget RECMA kartlägger mediebyråmarknaden i över 60 länder världen över och i en ny rapport slås det fast att Vizeum förra året var det snabbast växande nätverket i världen. Vizeums intäkter ökade då med 29,1 procent vilket är 9 procentenheter mer än BPN, som kommer på andra plats.

Vizeums omsättning har ökat med 9,1 procent jämfört med föregående år och 2013 ökade den med 5,4 procent till en omsättning på drygt 1,1 miljarder kronor.

– Vi mår väldigt bra. Vi har en tydlig stöttning från nätverket och vi har sedan jag klev in jobbat kontinuerligt och systematiskt med att ta affären framåt mot innovation. Dessutom har vi haft fokus på att göra ett bra jobb för både befintliga och nya kunder, säger Frippe Stenberg, VD Vizeum Sverige.

I slutet av förra året vann Vizeum uppdraget för Comhem och kunder som Betsson och AJ Produkter har utökat sina uppdrag hos byrån.

– Nya kunder är den största orsaken till att vi växer. Samtidigt försöker vi också att skriva nya typer av avtal och inte vara så beroende av hur mycket media en kund köper. Vi går mer och mer mot rena konsultavtal. Dessutom startar vi nya initiativ, som vår innovationsbyrå Spark, menar Frippe.

Vizeum har idag 65 kontor på 45 marknader.