Dentsu Aegis Network levererar tvåsiffrig tillväxt globalt

Dentsu Aegis Network levererar tvåsiffrig tillväxt globalt

Tack vare det positiva momentum som pågår i verksamheten kunde Dentsu Aegis Network globalt leverera en organisk tillväxt på 11,8% under årets första sex månader och stärker därmed sin marknadsledande position ytterligare.

Under det första halvåret 2015 har det globala kommunikationsnätverket Dentsu Aegis Network levererat en tvåsiffrig tillväxt i intäkter, bruttovinst, rörelseresultat samt resultat per aktie, och ligger därmed i fas med de finansiella prognoserna för räkenskapsåret 2015.

Den organiska tillväxten för Dentsu Aegis Network var 13,7% under Q1, 10,2% under Q2 och 11,8% under de första sex månaderna av räkenskapsåret 2015.

Jerry Buhlmann, CEO Dentsu Aegis Network:

"Dentsu Aegis Networks enastående prestationer hittills i år är ett tydligt bevis på att vi har rätt strategi på plats, en marknadsledande produkt, ett verkligt globalt nätverk och de bästa talangerna i branschen. Allt detta ger oss ett självförtroende att fortsätta överträffa våra konkurrenter. "

Patrik Gamryd, CEO Dentsu Aegis Network Sverige:

”Vi upplever samma positiva trend lokalt i Sverige som globalt och har gjort så en tid. De här resultaten är en fortsättning på det fina momentum vi upplevde under 2014 och ett tydligt kvitto på att vår strategi och erbjudande fungerar mycket väl.”

Kategorier

Dentsu Aegis Network Sverige är del i ett globalt kommunikationsnätverk som erbjuder en unik helhet av integrerade kommunikationstjänster genom dotterbolagen Carat, Vizeum, iProspect, Isobar, psLIVE, Posterscope, Amnet och Amplifi. Dentsu Aegis Networks särskiljande och innovativa utbud av produkter och tjänster omfattar marknadsföring och kommunikationsstrategier genom kreativa digitala utföranden, medieplanering och medieköp, mobila applikationer, SEO, content marketing samt varumärkes- och marknadsanalyser.

Dentsu Aegis Network hjälper företag och varumärken att kommunicera med sina kunder utifrån dagens förutsättningar, vilket har mynnat ut i visionen ”Innovating the way brands are built”. Rätt kommunikation är en affärskritisk ingrediens för varumärken att bli framgångsrika och varaktiga i ett medielandskap i ständig förändring.

Huvudkontoret är förlagt till London och tillsammans arbetar över 27 000 engagerade medarbetare på fem kontinenter, i 24 tidszoner, och levererar de mest effektiva och banbrytande kommunikationslösningarna till kunderna.