​Johan Brandt får ny roll inom Dentsu Aegis

​Johan Brandt får ny roll inom Dentsu Aegis

Johan Brandt får ny roll inom Dentsu Aegis

Johan Brandt började inom Dentsu Aegis 1 oktober 2019 som “Agency Director Vizeum Gothenburg” men har nu tagit sig an rollen som “Director - Media Agencies Dentsu Aegis Gothenburg”. Rollen innefattar ansvar för samtliga koncernens mediebyråer i Göteborg (Carat, Vizeum och DentsuX), att vidareutveckla koncernens leverans till kunderna samt att driva Dentsu Aegis integrerade erbjudande mot marknaden.

“Efterfrågan från våra kunder på helintegrerade kommunikationslösningar ökar och där ser vi en stor konkurrensfördel i Dentsu’s erbjudande” säger Johan Brandt och fortsätter. ”Att kunna erbjuda spetskompetens från gruppens 10 byråer stärker inte bara våra befintliga partnerskap utan lockar även nya kunder. Bara under förra året tillkom ett dussin nya kunder till oss i Göteborg, varav flertalet stora internationella bolag med bas i Göteborgsområdet.”

Förändringen är i linje med utvecklingen inom Dentsu Aegis Sverige samt koncernens fortsatta fokus på Göteborgsregionen och södra Sverige.

Johan har en bakgrund som VD på ett varumärkeskonsultbolag och på ett tech-bolag inom eventindustrin. Dessförinnan var han på Mediacom i sju år, varav ett år i London. Johan har även en examen från Harvard Business School.

För mer information, vänligen kontakta Johan Brandt på:

• 0735 11 11 44
  • Johan.brandt@dentsuaegis.com