John Aleman

John Aleman ny Head of Investment & Broadcast på Amplifi

Amplifi stärker sin Broadcast-avdelning med John Aleman. John har i ett par år ansvarat för Investment-avdelningen på Dentsu. Dessförinnan var han ansvarig för just samma Broadcast-avdelning men under Carats regi. John blir nu ”Head of Investment & Broadcast.”

• Det har varit en gedigen rekryteringsprocess med flera starka kandidater, men där John föll ut som främsta slutkandidat. Han är obestridligt en av de skarpaste i branschen inom rörlig bild och kommer på en strategisk nivå kunna guida våra kunder över samtliga rörliga plattformar. Då han också jobbat väldigt dedikerat med förhandlingar, pitcher och partnerskap så blir dessa kompetenser extra värdefulla då Amplifi är inne i en utvecklingsfas där stort fokus ligger på att möta framtidens behov på hur vi köper, planerar och följer upp rörlig bild. Rekryteringen av John är en av många satsningar i det här arbetet. Att stärka Amplifi med dessa kompetenser är ett steg som matchar dessa behov på ett ypperligt sätt, säger Kristina Juhlin, Managing Director på Amplifi.
  • Det känns jätteskönt att få ”komma hem igen” och leda Amplifis investment och Broadcast avdelning. Amplifis Broadcast avdelning är supervass redan idag men jag kommer få äran att fortsätta det eminenta arbete som redan gjorts och se till att vi blir Sveriges ledande experter inom kanalstrategi, planering och köp av optimala medielösningar till marknadens bästa priser säger John Aleman.

John ersätter tidigare Head of Broadcast Christian Mörner och har i dagarna tillträtt sin nya roll.

Regioner

Amplifi är en del av Dentsu Sweden AB, ett globalt kommunikationsnätverk med 47.000 medarbetare i fler än 145 länder. Vi är börsnoterade på Tokyobörsen. Vi hjälper våra kunder att stärka sina affärer och kundrelationer med hjälp av holistiska och integrerade kommunikationslösningar. I Sverige har vi kontor i Stockholm och Göteborg med ca 300 professionella och passionerade medarbetare som är världsmästare på att samarbeta inom och mellan våra olika byråer och kompetenser för att skapa koordinerade och skräddarsydda lösningar för några av Sveriges, Nordens och ofta även världens mest spännande varumärken