Bilmekaniker i North Ridge, Los Angeles

Vi fick möjlighet att följa Pete från Sinister Custom Concepts i North Ridge, Los Angeles för att få se hur hans vardag ser ut, kika på pågående projekt och fick även en liten smygtitt på en otroligt imponerande 1964 Impala!

Pete behöver inga hölsterfickor när han arbetar så vår Jungeland servicebyxa är perfekt för honom. Byxan är tillverkad i en slitstark canvas med ordentliga fickor fram och back, tillika sidofack. Med en avslappnad look och känsla är den perfekt även när Pete är ute och representerar Sinister Customs och träffar kunder.

Även i ett soligt Kalifornien kan temperaturen ibland sjunka till något kyligare grader. Jobbar man inomhus i garaget och snabbt måste ut för att träffa kunder är vår vadderade Duty skjorta perfekt att slänga på sig. Med canvaspaneler fram- och baktill för ökad slitstyrka, stora fickor framtill med knappförslutning fyller den alla behov som Pete har. Den kommer i Dazzling Blue och Red med en oerhört snygg flanell finish.

Vi lämnar Sinister Customs imponerade av alla fantastiska projekt och grymma människor vi träffat. Vi är oerhört stolta över att kunna förse detta fantastiska garage med lika fantastiska arbetskläder.