DePalma Workwear lanserar hos Tikkurila Sverige AB - Alcro Beckers Pro Center

DePalma Workwear inleder ett samarbete med Tikkurila Sverige AB - Alcro Beckers Pro Center. Under oktober månad lanseras varumärkets sortiment hos samtliga 10 yrkesbutiker inom kedjan.

"Vi kände att vi saknade en kategori i vårt klädsortiment där DePalma Workwear kompletterar upp det väldigt bra. Våra kunder har väldigt höga krav på kvalitet, innovation och design och vi kände att DePalma Workwear har dessa kvalitéer. Vi ser fram emot att följa denna lansering och hur det tas emot av våra kunder." Linda Georgsson, Market Activation Manager, B2B, Tikkurila Sverige AB.

"Vi är oerhört glada och nöjda med att få möjligheten att få samarbeta med en enormt stark spelare i det specifika segmentet för färg och måleri. Detta ger oss en stor möjlighet och samtidigt incitament till att börja titta på utvecklingen av våra produkter inom mer specifika skrån framåt, däribland med målare i fokus. Vi har sett att efterfrågan på våra produkter samt varumärke ökar stadigt och snabbt, och givetvis är det av störst vikt för oss att hitta vägar att nå ut till samtliga hantverkare. Det är ju för dem vi finns till! " Jonas Skommevik, VD för DePalma Workwear.

DePalma Workwear - med sina rötter i Kaliforniens garage kultur - designar, säljer och marknadsför professionella arbetskläder där image, varumärke och passion spelar lika stor roll som funktion.

Kollektionen består av arbetsbyxor, jackor, förkläden, skjortor och accessoarer där stil och inspiration hämtas från USA som sedan omarbetats med svenska arbetskläders funktion och kvalitet i fokus.

DePalma Workwear - För en ny generation hantverkare - oavsett om de arbetar utomhus, i garage eller i kök.