En handbok i affärsutveckling lanseras under Almedalsveckan.

Department of Doing släpper i dagarna boken "Tio sanningar om affärsutveckling" skriven av Henrik Bergqvist, en av grundarna till affärsutvecklingsbyrån.

Boken bygger på det strukturkapital i ämnet affärsutveckling som Department of Doing har samlat på sig under åren. Det är en bok som fokuserar på genomförandet och på konsten att verkligen ta sig hela vägen till målet.

"Tio sanningar om affärsutveckling" kommer att finnas till försäljning på ett antal platser i Visby, under Almedalsveckan. Boken finns också att köpa direkt på internet.

Innehållet är helt och hållet hämtat från verkligheten, där över 100-talet affärsutvecklingsuppdrag skapat grunden till de tio sanningarna. Boken blandar tips, historier, teorier med konkreta verktyg och modeller som ska leda till direkt nytta för den som läser.

Målet är lyfta fram affärsutvecklingen som en vital del i alla verksamheters utveckling och framtida överlevnad. "Tio sanningar om affärsutveckling" är en konkret och praktisk handbok som fungerar på en bred målgrupp och sträcker sig över många branscher. Tanken är att göra affärsutvecklingen tillgänglig för så många personer som möjligt, och på så sätt öka chanserna för tillväxt och hållbar utveckling i fler företag i Sverige.

Parallellt med boken planerar också Department of Doing för en affärsutvecklingsskola – Academy of Doing – där första utbildningen startar under hösten 2011.

Vill du veta mer kontakta:

Thomas Vallmar 08-41045558/thomas.vallmar@departmentofdoing.se

Henrik Bergqvist 08-41045554/henrik.bergqvist@departmentofdoing.se

• metoder
  • utbildning affärsutveckling
  • bok om affärsutveckling
  • tio sanningar om affärsutveckling
  • tillväxt
  • företagsutveckling
  • entreprenör
  • department of doing
  • affärsutvecklingsbyrå