Hårvård är det nya hudvård.

Dags att ställa samma krav på hårvård som du ställer på hudvård

Aldrig tidigare har vi varit så investerade i vår hud. Vår hudvårdsrutin utökas gärna och ofta i takt med att nya
extrakt, syror och formuleringar presenteras. Samtidigt ökar förväntningarna på synbara (och snabba!) resultat. Lystergivande, lugnande eller mattande produkter – vår rutin anpassas efter dagsform och önskad effekt. Löwengrips nya Brand Director Fanny Sandström menar att det är dags att vi ställer liknande krav på vår hårvård. Här listar hon sina 5 bästa hårvårdstips.

1. Vad har du för hårtyp idag?
Du anpassar din hudvårdsrutin baserat på om din hud känns stressad, torr eller oljig. Du exfolierar för lyster och återfuktar när huden är törstig. Applicera samma tankesätt på din hårvårdsrutin. Om du, precis som jag, har tunna strån och regelbundet utsätter håret för kemiska behandlingar och värmestyling kan du med fördel kombinera intensivt fuktgivande och reparerande produkter med förtjockande volymprodukter. Av mina volymprodukter får jag ett starkt och "bouncy" svall, medan mina reparerande produkter skämmer bort mina blekta längder med fukt. Ta på dig hudvårdsglasögonen när du kliver in i djungeln med hårvård. Vad behöver ditt hår just idag?

2. Vårda din hårbotten - stimulera din hårväxt!
Precis som din hud kan din hårbotten periodvis vara mer känslig. Att lida av irriterad och kliande hårbotten är helt onödigt - du kan enkelt förebygga med bra och skonsam hårvård. Nu finns det multieffektiva produkter som både vårdar hår och hårbotten, utan att kompromissa med utlovad effekt. Håll utkik efter ingredienser som AHA-syra (som du säkerligen känner igen från din hudvård), som effektivt avlägsnar döda hudceller som annars täpper till hårsäckar. Med en välmående hårbotten främjas hårtillväxten!

3. Heatless curls
Kluvna, torra toppar som ett resultat av styling med värmetänger har banat väg för en ny trend som numera dominerar våra flöden, heatless curls! Det perfekta alternativet för dig som gärna fixar en stylad look med skonsamma medel.
Så här gör du:
använd en lång, smal sjal (eller din morgonrocks midjeband!) och fläta in denna längs hårets framsida innan läggdags. På morgonen flätar du försiktigt upp håret. Klart – njut av skonsamma och värmefria drömlockar!

4. Effortless look med naturlig volym
Vi fortsätter på spåret med skonsam styling, en livslång jakt på volym verkar nämligen äntligen vara över. Dags att säga hejdå till hårfönen som din bästa volymvän och istället välkomna skonsam hårstyling som börjar redan i duschen. Nu finns hårvård med avancerade formuleringar och aktiva ingredienser som gör jobbet åt dig! En personlig favorit är Löwengrips nylanserade Build & Bounce – Thickening Shampoo och Conditioner som gör att håret känns tjockare och adderar maximal volym. Perfekt för att uppnå en effortless look utan skadliga verktyg eller mängder av produkter. Pantenol skapar en svällande effekt inifrån hårstrået och bevarar fukten. AHA-syran har en lätt exfolierande effekt och avlägsnar döda hudceller samtidigt som peptider stimulerar tillväxten av hårstråna och förbättrar kvalitén. Avancerade formuleringar applicerade i lättanvända produkter.

5. Påverka branschen med medvetna val!
Skönhetskonsumenter blir allt mer medvetna och kraven på varumärken ökar. Bra, tycker jag! Allt fler väljer lokalt producerade produkter med veganska formuleringar och medvetna paketeringar. Påverka branschen framåt genom att göra medvetna skönhetsval!

"Hårvård är det nya hudvård" Fanny Sandström, Brand Director Löwengrip