Apoteksexklusiva Avène lanserar nu den Europeiska bästsäljaren Avène Spray SPF 50+ på den svenska marknaden.

Avène Spray SPF 50+ erbjuder ett brett fotostabilt och patenterat UVA- och UVB-skydd. Produkten är utvecklad av franska läkemedelsföretaget Pierre Fabre och erbjuder ett mycket högt solskydd för ansikte och kropp. Den är speciellt utvecklad för att passa känslig/hyperkänslig hy. Sprayen är vattenresistent och ger upp till 6 timmars återfuktning. Avènes solskydd är kliniskt testade och lämnar inga vita märken.

Innehåller:
• Ett patenterat solfilter som ger ett brett UVB-UVA-skydd
• Provitamin E, en kraftig antioxidant, som skyddar mot fria radikaler
• Avènes unika thermalvatten som är känt för sina mjukgörande och lugnande egenskaper

Solskydd framtagen med respekt för vår känsliga miljö
Avènes solskyddsfilter har ingen påverkan på korall och plankton*. Denna formula är även silikonfri för att minimera påverkan på miljön. Praktisk förpackning utan lock.

Avène samarbetar med och rekommenderas av European Skin Cancer Foundation där vi tillsammans med patienter och vårdpersonal arbetar med att öka medvetenheten om solens skadliga effekter och att förebygga risken för hudcancer.

Om Avène
Avène har över 25 års expertis inom solskydd och är marknadsledande i Europa på sol. Avène är ett av få dermokosmetiska varumärken som kommer från ett läkemedelsföretag och dess laboratorier - Pierre Fabre laboratories. I över 30 år har Avène utvecklat produkter för att du ska må bra i din hud och produkterna rekommenderas av hudläkare världen över! Här hittar du produkter med bevisad hög effektivitet utan att kompromissa på tolerans.

*Tester gjorda av l’Observatoire Océanologique de Banyuls-sur-Mer, partenaire de l’European Marine Biological Resource Centre, på 3 nyckelarter av marin biologisk mångfald: en korallart, en art av växtplankton samt en art av djurplankton