Gå direkt till innehåll
bareMinerals Mineralist Lip Gloss-Balm ser ut som ett gloss men känns som ett balm

bareMinerals introducerar nya MINERALIST Lip Gloss-Balm, ett blankt gloss + närande balm i ett. Denna veganska hybridformula glider på läpparna utan någon som helst klibbig känsla och är otroligt behaglig att bära. Få den rena, lätta färg du vill ha med den återfuktande känslan av ett balm. Läpparna känns mjukare och mer återfuktade över tid. Det är kliniskt bevisat att leverera upp till 50% jämnare och mjukare läppar på 1 vecka*.

MINERALIST Lip Gloss-Balm är skapad med hållbart framtagna kallpressade fruktoljor. Omegarik havtornsolja ger näring och håller läpparna återfuktade medan antioxidantrik plommonolja ger en högblank finish. Formulan är fri från onödiga tillsatser så som gluten, syntetisk doft och PEG-ämnen.

Välj från ett spektrum av 15 lättburna nyanser i allt från transparent rosa till djup plommon, med högblank och/eller skimrande finish. Bär ensam för en lätt, glossig färg eller applicera ovanpå läppstift för att addera glans och dimension. Det här är ditt nya multifunktionella “must-have” som både vårdar och ger en blank färg.

Rek pris 295 kr
*Baserad på en 1-veckas kliniska och konsumentstudier med 30 kvinnor. Resultaten kan variera.

"We are committed to less plastic"
bareMinerals arbetar för att minimera plastkonsumtionen genom att både locket och hylsan är gjord av återvunnen plast och kartongen är framtagen med hållbart papper som är återvinningsbart.