Dermarome NY distributör för danska hudvårdsvarumärket Beauté Pacifique

Dermarome är från februari 2023 ny distributör i Sverige och Finland för det professionella, mycket omtyckta hudvårdsvarumärket Beauté Pacifique som är Nr.1 på den danska hudvårdsmarknaden. Med Beauté Pacifique stärker vi vår professionella varumärkesportfölj med ett varumärke som baseras på vetenskapligt dokumenterad och bevisat synlig effekt. Sortimentet innehåller effektiva och vårdande hudvårdsprodukter för handeln samt specialprodukter, specifikt framtagna för salonger och kliniker. Bland specialprodukterna finns potenta A-vitaminkrämer, vars verkningsmekanism är patenterad. All produktutveckling och tillverkning sker i Danmark, i nära samarbete med dermatologer och hudläkare.

Beauté Pacifique har med sin unika teknologi och innovation inom A-vitamin tagit en stark position som ett varumärke vars produkter verkar extra effektivt på både åldersförändringar och solskador. Beauté Pacifique strävar efter att förbättra människors livskvalitet genom friskare och starkare hud och har sedan starten i Danmark 1997 vuxit till ett internationellt varumärke som rekommenderas av både experter och konsumenter. Effekt och dokumentation är de två grundstenarna bakom hudvårdsprodukterna där resultatet mäts objektivt genom ultraljudsscanning och dokumenteras med synliga före/efter bilder.

”Beauté Pacifique har i över 25 år skapat innovativa produkter med kliniskt bevisad effekt samtidigt som de hjälpt tusentals människor runt om i världen att bli fria från hudproblem. Beauté Pacifique älskas redan av många och tillsammans med oss på Dermarome kommer varumärket nu att nå ut till ännu fler konsumenter.” säger Erika Bennerholt, VD Dermarome.

Med över 30 års erfarenhet i skönhetsbranschen, representerar Dermanordic, med sina dotterbolag Dermarome och Dermanor, 20 internationella varumärken och arbetar progressivt för stadig tillväxt tillsammans med våra partners. Dermanordic är Nordens ledande leverantör inom professionell hudvård, hårvård, makeup och doft.

Samarbetet med Dermarome och Dermanordic är ett strategiskt beslut i Beauté Pacifiques fortsatta resa. Vi är övertygade om att vi nu funnit rätt samarbetspartner för att bygga varumärket ännu starkare framåt på den nordiska marknaden” säger Amalie A. K. Andersen, CEO på Beauté Pacifique.

• Skönhet

• skönhet
  • beauté pacifique
  • professionell hudvård
  • hudvård

Dermarome är Sveriges ledande hudvårdsleverantör inom hudvård och makeup. I vår produktportfölj arbetar vi med följande professionella, handplockade varumärken; bareMinerals, ELEMIS, Aurelia, PRIORI ,LÖWENGRIP, NIOD, The Ordinary, Beauté Pacifique, Sprekenhus, Murad, Buxom, Browgame Cosmetics, Grande Cosmetics, Skinbetter science, LOVA SKIN, BioMD, Avène, A-Derma NISIM och N.C.P.

Charlotte Siljebrand Nisses

Presskontakt Marketing Manager Beauté Pacifique, bareMinerals, BUXOM +46 (0)8 505 31 8017

Camilla Müller Nord

Presskontakt Communication Manager +46 (0)8 505 31 810