Dermarome vässar servicegraden genom lageroptimering tillsammans med Optilon

Nu sjösätter vi vårt projekt ’Dermaplan’ som syftar till att säkra planering av servicegraden genom lageroptimering av hela vårt nordiska produktsortiment. Projektet genomför vi tillsammans med vår nya partner Optilon, som har en stor erfarenhet av att hjälpa företag i Norden att effektivisera och optimera sin supply chain.

”Vi är övertygade om att nordiska företag har potential att vara de mest konkurrenskraftiga i världen. För att komma dit måste de använda sina resurser mer effektivt än sina konkurrenter. Nordiska företag befinner sig vanligtvis i en utmanande konkurrensmiljö med höga kostnader och geografisk placering.” Johan Rössner, Sales & Account Manager Optilon

Implementering av vårt nya projekt Dermaplan beräknas vara klart under hösten 2021. Då kommer vi att ha ett avancerat digitalt system som ger oss förutsättningarna att öka vår servicegrad till våra kunder genom att ha en högre tillgänglighet av våra produkter. Vi kommer även att stärka samarbetet med våra huvudmän runt om i världen genom förbättrad långsiktig planering. Planeringen och optimeringen möjliggör att vi kan ha rätt mängd produkter, på rätt plats, i rätt tid och i rätt kvantitet.

Projektet leds av Sara Olofsson tillsammans med Nathalie Johansson från Optilon.” Detta är ett stort kliv framåt i vår digitaliseringsresa, och ligger helt rätt i vår strategiska plan där vi nu och framåt satsar passionerat på våra digitala verktyg.” Sara Olofsson, inköpschef Dermanordic.

Dermarome är en del av vår nordiska koncern Dermanordic. Vår vision är att vara i framkant inom skönhetsindustrin och vi arbetar progressivt för att skapa digitala verktyg för tillväxt i skönhetsbranschen. Vårt nordiska logistikcenter ligger i Katrineholm och servar alla våra nordiska länder.

”Vårt mål är att upprätthålla långvariga och hållbara relationer med alla våra partners runt om i världen. Med denna investering i vårt nya lagerplanerings- och inköpssystem kommer vi fortsatt att vara Nordens ledande partner inom skönhetsbranschen. Genom digitalisering kommer vi även kunna optimera vårt lager ännu mer för att skapa rum för tillväxt.” Erika Bennerholt, VD Dermarome

• Skönhet

• optilon
  • lageroptimering