Erika Bennerholt tar över VD posten på skönhetsagenturen Dermarome.

Dermarome rekryterar Erika Bennerholt, tidigare CMO och ansvarig för E-Commerce på Kicks. Med sin breda erfarenhet inom digital försäljning, marknadsföring och distribution kommer Erika Bennerholt att tillföra Dermarome en hög strategisk kompetens när koncernen siktar på en kraftig tillväxt i hela Norden.

”Jag är väldigt glad att Erika har blivit en del av vår nordiska koncern. Med hennes stora passion för kosmetik och breda erfarenhet inom skönhetsbranschen är jag övertygad om att hon kommer att bli en dynamisk ledare för Dermarome i Sverige, Danmark och Finland.”Henning Nielsen, Koncernchef

Med över 30 år i skönhetsbranschen har Dermarome en gedigen erfarenhet och arbetar progressivt för att skapa nya verktyg för kunskap och tillväxt. Dermarome ingår i Dermanordic, Nordens ledande leverantör inom professionell hudvård och makeup och representerar 18 internationella varumärken i Norden. I företagsgruppen ingår Elisabethskolan, Sveriges äldsta hudvårdsskola och i år förvärvades Löwengrip AB med målet att öka satsningen på varumärket i hela Norden.

”Jag ser fram emot att få vara en del av denna nordiska skönhetskoncern. Tillsammans med teamet på Dermarome och våra partners kommer jag att arbeta för att vi ska växa på alla plattformar och stärka oss som den ledande leverantören i Norden.” Erika Bennerholt, VD Dermarome

Erika har en bred erfarenhet från distributörsverksamhet på den nordiska marknaden genom sin roll som CEO för Bringwell Sweden AB och Vice President på Schneider Electric. Hon har även haft olika positioner som ledare inom sälj och marknadsföring på L’Oréal där hon arbetade i 12 år.

”Vår strategi är att stärka Dermanordic som den ledande leverantören av hudvård och makeup i Norden. Rekryteringen av Erika Bennerholt är en del av den strategin och vi hälsar henne varmt välkommen.” Henning Nielsen, Koncernchef

• Skönhet

• avène
  • lova skin