DesignTorget öppnar sin tredje butik i Oslo - har tydlig mersmak efter två år, trots konjunkturläget...

I morgon torsdag, 27/8, öppnar svenska DesignTorget sin tredje butik i Oslo, på Grensen 8 i centrala city. Det är framgångarna för DesignTorget i Norge hittills, med butiker i House of Oslo och i Byporten som givit mersmak

• - Norge, som är vår första utlandsetablering, har varit en positiv överraskning från start våren 2007, och har utvecklats fortsatt bra även under 2008-09, trots det lite kärvare ekonomiska klimatet. Det verkar som om vår mix av god design, snygga presenter och fiffiga inredningsdetaljer även faller norrmännen i smaken. Med tanke på att vi länge valde mellan de olika nordiska länderna är vi självfallet glada över den här utvecklingen, säger DesignTorgets VD Lasse Folt.

DesignTorgets nya butik på Grensen blir en något större butik än de tidigare i Oslo, med bättre möjligheter att visa en större del av sortimentet. Butiken ligger i ett mycket gammalt och välkänt kvarter, vars gård bl a inrymmer Oslos mest kända jazzcafé - Bare Jazz.

För mer information kontakta: Lasse Folt, VD DesignTorget, tel +46-70 21 39100

DesignTorget startades 1993 som en direkt försäljningskanal för formgivare och designers, och har på 16 år blivit Sveriges mest kända varumärke inom sin bransch. Företaget driver idag 16 butiker + webshop i bl a Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo och beräknas 2009 omsätta ca 125 MSEK. Man har ett välutvecklat nät av kontakter med designskolor, formgivare och producenter. Varje vecka väljer DesignTorgets jury ut det bästa bland de ca 30-40 produkter som lämnats in för ev försäljning. Företaget är sedan januari 2005 helägt av Novax inom Axel Johnson AB, som också äger bl a Åhléns, Kicks och Lagerhaus, samt deläger Filippa K, WESC och Himla.