Emma Klintbo Klingspor, vd Designtorget

Designtorget satsar för framtiden och öppnar ny butik i Stockholm

Designtorget satsar för framtiden och öppnar en helt ny butik i ett attraktivt område på Sergelgatan i Stockholm i december. Butiken inreds med det senaste butikskonceptet och ett kurerat erbjudande som på ett inspirerande och nytänkande sätt fysiskt ska spegla vad Designtorget står för och vill erbjuda framåt.

Sedan våren 2020 har försäljningen på Designtorgets e-handel mer än fördubblats och visar fortsatt på en stadig tillväxt. Under året har företaget satt en ny strategi för framtiden där varumärke och erbjudande setts över för att matcha nya kundförväntningar och där även en satsning och översyn av den fysiska handeln ingår. Den nya butiken öppnar på Sergelgatan där det nu sker ett omfattande arbete att lyfta hela området till en inspirerande handelsplats med mycket puls, vilket är helt i linje med Designtorgets varumärke. Butiken kommer erbjuda kunden att handla både framtida designklassiker, nya innovativa produkter och de smartaste presenterna.

Vi har glädjen att meddela att vi kommer att öppna en helt ny butik på Sergelgatan i Stockholm. I och med öppningen på Sergelgatan tar vi steget att även fysiskt helt visa vad Designtorget står för. Vi vill sticka ut, vi vill våga tänka nytt och vi tror starkt på det arbete som nu görs för att bygga den Nya Sergelstaden och vill bidra till att detta blir en inspirerande och kreativ plats mitt i Stockholms hjärta, säger Emma Klintbo Klingspor, vd Designtorget.

Designtorget har under sitt förändringsarbete även sett över butiksnätet och tagit beslut om att stänga två butiker i slutet av året, i Kulturhuset och Västermalmsgallerian, båda i Stockholm.

Under slutet av 2021 kommer Designtorget att göra förändringar i det fysiska butiksnätet. Detta sker som ett resultat av att vi ständigt har ett krav på att samtliga av Designtorget butiker både fysiskt och online ska bidra med lönsamhet samt att vi hela tiden ser över våra butikslägen för att möta kunderna på nya ställen, som passar vår framtida affär. Därmed behöver vi tyvärr lämna våra butiker på Kulturhuset och i Västermalmsgallerian i Stockholm. Vi vill tacka vår personal för deras helt fantastiska arbete i dessa butiker och som varje dag hjälper våra kunder till den bästa shoppingupplevelsen. Vi vill också tacka våra kunder på Kulturhuset och Västermalmsgallerian och önskar dem varmt välkomna att besöka oss i våra andra butiker i Stockholmsområdet framöver säger Emma Klintbo Klingspor, vd Designtorget.

Designtorget ska framåt finnas både online och i fysisk handel, där kanalerna ska komplettera varandra på ett optimalt sätt med utgångspunkt i kundernas behov. Designtorgets affärsidé är att agera marknadsplats för ny design och formgivning men också för klassiska varumärken som passar in i företagets koncept. Allt detta görs på ett lekfullt, inspirerande och hållbart sätt och skall synas på samtliga platser där kunden kan möta Designtorget.

Designtorget ska fortsätta att vara en positiv, lekfull och överraskande destination både som fysisk butik och online. Vi älskar att inspirera och guida våra kunder till att finna både de perfekta presenterna och framtida favoriterna säger Emma Klintbo Klingspor, vd Designtorget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Nilsson, marknadsansvarig Designtorget
ulrika.nilsson@designtorget.se