Happy Ears fick utmärkelsen Årets Sak 2012!

Happy Ears fick utmärkelsen Årets Sak 2012!

Under en prisceremoni i Stockholm på torsdagskvällen korades vinnaren till DesignTorgets pris Årets sak. Det blev öronpropparna Happy Ears som fick priset för sin innovativa uppfinning. Happy Ears unika funktion skapar känslan av att volymen sänks. Ljuden blir lägre utan att förändra ljudbilden. En propp som fungerar lika bra i bullriga miljöer som när du vill sova gott. Mottagaren av utmärkelsen Årets Sak får utöver äran och en medajl i silver samt en prissumma på 20.000 kr.

Juryn bedömer kreativitet, design, nytänk och säljpotential, och motiveringen till valet av Årets sak 2012 lyder:

En produkt som med sin innovativa problemlösning och sitt starka formspråk har nått ut till en svårflörtad målgrupp och lyckats med den svåra uppgiften att göra öronproppar attraktiva.

Juryn för Årets Sak 2012

Maria Soxbo Frilansjournalist och bloggare på Husligheter