Cityplay lanseras i Eskilstunas innerstad

Cityplay lanseras i Eskilstunas innerstad

Nu lanseras Cityplay i Eskilstuna innerstad. Med Cityplay belönas du som konsument när du handlar i någon av stadens anslutna butiker samtidigt som du får erbjudanden och information.

Cityplay är en belöningsapp som samlar anslutna aktörers erbjudanden på en och samma plats. En digital lösning för hantering av stämpelkort och rabattkuponger. Bakom satsningen står föreningen Position Eskilstuna tillsammans med Destination Eskilstuna AB.

- I dagsläget är över 100 verksamheter registrerade, men alla som har verksamhet i centrumkärnan med omnejd är välkomna att ansluta sig. För aktörerna är det kostnadsfritt att delta i satsningen. Ambitionen med projektet är att det ska driva försäljning till våra aktörer i Eskilstunas centrumkärna, säger Emelie Gard, ordförande Position Eskilstuna.

Under 2021 har Destination Eskilstunas uppdrag utökats för att i samverkan med besöksnäring och närliggande möjliggöra omstart efter pandemin. Nyligen blev samverkansavtalet mellan Destination Eskilstuna och Position Eskilstuna klart där fokus ligger på att aktivera stadskärnorna Eskilstuna och Torshälla.

- Syftet med lansering av Cityplay är att stärka relationerna mellan innerstadens verksamheter och stadens besökare. Verksamheternas belöningar kopplade till Cityplay hoppas vi stimulerar fler besökare, men även antalet återbesök, till stadskärnan och verksamheterna. Därutöver möjliggör appen kommunikation med verksamheterna kring bland annat kommande evenemang. En värdefull möjlighet till samordning mellan oss och innerstadens aktörer, säger Maria Ringström, destinationsstrateg Destination Eskilstuna.

Cityplay baseras på över 10 års erfarenhet inom retail, köpcentrum och lojalitet. Cityplay är ett resultat av djupstudier av köpbeteende, behov från över 1000 lokala handlare runt om i Sverige och önskemål från nationella retailkedjor. Med Cityplay stärks den lokala handeln genom att fler handlar lokalt.

­- Vi är oerhört glada att kunna erbjuda en app som på riktigt stödjer alla våra hårt arbetande handlare ute i landet. Det är handeln som skapar levande städer och utan våra butiker, caféer och restauranger blir livet bra mycket tråkigare. Cityplay finns i snart 20 städer i Sverige och vår ambition är att Cityplay ska finnas på alla platser där det finns handel, säger Björn Bjärbo, vd på Goloyal som ligger bakom produkten Cityplay.

Ladda ner Cityplay-appen där appar finns.

Maria Ringström
Destinationsstrateg Destination Eskilstuna