Skor i vintagebutik.

Falkenberg underlättar för hållbar semester!

En av de resetrender som verkar genomlysa många prognoser och förutsägelser från resebloggare, resemagasin och influencers för 2024 är den hållbara semestern. Att trots sitt mål att upptäcka och njuta av sin ledighet, göra så få avtryck som möjligt. Att helt enkelt lyckas resa och samtidigt leva med gott samvete.

Givetvis är detta någonting Falkenberg verkligen vill att fler ska anamma för vår och våra barns framtids skull. Därför underlättar vi nu för den som är i planeringsfasen av sin falkenbergsresa och har skapat en guide av hållbara tips inför och under den kommande vistelsen i Falkenberg. Vad sägs t.ex. om:

- Falkenbergs loppisguide: Återbruka, fynda, shoppa närproducerat och må för en gångs skull riktigt bra av att handla.

- Ta bussen till och från vandringen: Njut av vår oförstörda och lättillgängliga natur genom att utnyttja kollektivtrafiken till några av våra mest härliga vandringsleder.

- Bo med minsta möjliga avtryck: Utnyttja så få resurser som möjligt, åk och bo tillsammans och försök njuta av det enkla. Varför inte tälta eller sova i vindskydd?

Så glid in på Falkenberg.se och inspireras till din hållbara semester. Det behöver inte vara svårt eller dyrt att göra rätt. Skulle inte hela besöket präglas av hållbarhet så välj dina favoriter och bidra så mycket du kan. Många bäckar små...