Höstlovstips från Falkenberg

Höstlovstips från Falkenberg

Vips så var det höstlov. Det kanske mest underskattade lovet av dem alla. Ett av få lov som kan spenderas både inomhus och utomhus utan att någon höjer på ögonbrynen. Det är tillräckligt kallt ute för att ett biobesök är okej men samtidigt också tillräckligt varmt ute för att upptäcka naturen.

På Falkenberg.se så har vi givetvis skapat en höstlovssida. En sammanfattning över vad som sker i kommunen, tips på inomhus- och utomhusaktiviteter, allt om Halloween, workshops och caféförslag:

• I Falkenberg så är våra ambulerande fritidsverksamheter UngFBG och GoFBG väldigt aktiva på loven. Det anordnas resor, idrottsevenemang, filmkvällar, besök på Liseberg, pyssel och mycket mer. Förutom detta är UngFBG-huset öppet för barn och ungdomar att besöka. Bäst är att följa dem på Instagram för uppdaterade evenemangslistor och happenings.
  • Halloween! Vi har listat läskiga platser i Falkenberg, perfekta att bli livrädd på. Eller vad sägs om en hemsökt borg, en gammal avrättningsplats och ett slagfält? Dessutom äger ett antal Halloween-evenemang rum under höstlovsveckan; spökvandringar, halloween-klättring, teater m.m.
  • Rian Designmuseum anordnar flera workshops. Bl.a. Lekkontoret för dig mellan 10-14 år som tycker om att bygga, måla och designa.
  • Tips på ultimata höstlovsaktiviteter i Falkenberg: The Lighthouse Escape room, bowling, flipperspel, fika, matguide för unga och mycket mer!

Så passa på och njut av hösten, lovet och alla möjligheter, aktiviteter och härligheter som bjuds i Falkenberg.

Höstlovstipsen från Falkenberg hittar du här: https://www.falkenberg.se/insp...